Site icon Players

Філіп Стефанович, менеджер з розвитку бізнесу - сімрейсинг, Lorgar: «Ми серйозно підходимо до сімрейсингу і хочемо надати користувачам найкращий продукт»

Головний редактор Players Олексій Харченко на B2B конференції Ready to Play поспілкувався з Філіпом Стефановичем, який відповідає за розвиток напрямку сімрейсингу Lorgar. Ми поговорили про нову лінійку продукції для сімрейсингу, бум на гоночні перегони, потенційні турніри з сімрейсингу і продаж продукції в Україні. 

Розкажіть, будь ласка, коротко про свій досвід участі в сімрейсингу. Ви прийшли до цього з картингу? 

Ні, на жаль, у мене не було особливого шляху, яким зазвичай йдуть гонщики. Я брав участь у перегонах як любитель в реальному житті, в слаломних перегонах і перегонах на пагорбах, де ти їдеш, але це було в основному на нижчому рівні, тому що, знаєте, я зі скромної сім'ї. 

Пізніше я почав з симуляторів, перейшов на реальні перегони, а потім знову повернувся до симуляторів. У мене є сертифікат водія Porsche для просунутого водіння, і зараз я навчаюся на магістра за власним бажанням, тому що це як керувати справжнім Porsche, а у вас є сертифікат для спеціальних моделей.

У симуляторних перегонах я був частиною професійної команди під назвою SMD, яка більше не існує, але вона базувалася у Великобританії, і ми брали участь у перегонах на витривалість у класах GT3 та GTA. 

Коли ви почали займатися сімрейсингом, з якої саме гри ви почали? 

Ну, iRacing є найбільш просунутою в певному сенсі, тому що вона має відповідний рівень, заснований на твоїх навичках. У вас також є ліцензії, які потрібно пройти. Це гра на основі моделі підписки. Ви платите за місяць, ви платите за трек, за машину.

Тож якщо ви обираєте машину на треку і, скажімо, серію треків, на якій хочете виступати, вам потрібно вкласти трохи грошей. Це не дорого, приблизно 10 євро, 9 євро, 8 євро, 7 євро, але воно того варте, тому що лобі і все інше досить приємне. 

Але якщо я раджу комусь почати, то варто почати, можливо, з F1. F1 – це більше наполовину аркада, наполовину реальність, але контент в ній дивовижний. Якщо ви любите F1, то це божевілля. Але Assetto Corsa, iRacing, Assetto Corsa Competizione та R-Factor – найбільш реалістичні ігри.

Що ви можете сказати про франшизу Gran Turismo? Ця гра породила любов до симуляторів перегонів.  

Gran Turismo підняла популярність разом з iRacing. Ці дві гри дійсно сформували все середовище. Потім у нас була Pole Position, яка була в 90-х роках. Це була одна з хороших ігор з хорошою фізикою, яка підняла планку гри з аркадної в реальне життя. 

Говорячи про Lorgar, як ви почали працювати з компанією? Вони самі звернулися до вас з пропозицією створити лінійку продукції для сімрейсингу? 

Перш за все, у мене інший бекграунд. Я працював в автомобільній індустрії, я підприємець.

Але ця команда дійсно знайшла мене. Вони знайшли мене, і коли я почув про проект, я був дуже радий приєднатися. Я думаю, що вперше, принаймні з мого досвіду, бренд просить гонщиків створювати обладнання для сімрейсингу.

Раніше я думав, що це більше схоже на бізнес-модель від інших компаній. Але тут я зрозумів від команди, що вони шукають когось, хто любить перегони, хто захоплений цим. Тож це добре, бо коли вони звернулися до мене, я сказав так, я хочу працювати над цим.

Я був радий і щасливий приєднатися. Ми створили дійсно чудову команду, і я думаю, що через наші продукти ви можете це побачити. Ми докладаємо зусиль і робимо тільки хороші речі. Чесно кажучи, я можу сказати це від щирого серця. 

Коли розпочався проект? Я маю на увазі часовий проміжок від MVP до продукту. 

Це був дуже швидкий темп. Думаю, ви будете здивовані. Ми почали цього року. 

Серйозно? 

Так, я приєднався до них у лютому. Те, що ми зробили, ми доклали багато зусиль, щоб зрозуміти, що нам потрібно робити. Ми почали будувати і проектувати. У нас є власна команда дизайнерів, яка займається цим також з гоночного бекграунду.

Ми почали будувати, і за кілька місяців з'явилися продукти для сімрейсингу. Ми скоротили час на R&D завдяки знанням, які ми отримали з гоночного середовища. Ми скоротили весь довгий шлях, на якому потрібно було вивчати ринок і все інше. У нас є експерти всередині. 

Я чув, що ви провели місяці в Китаї, щоб протестувати всі продукти для сімрейсингу на фабриках. 

Так, звісно. І ми досі це робимо. Це ніколи не закінчується, тому що ми хочемо переконатися, що у нас є правильний продукт для ринку. І ми будемо продовжувати тестувати. Ці продукти незабаром з'являться у продажу, але нам потрібно постійно працювати над ними і тестувати їх ще більше. 

Говорячи про весь спектр рішень для симуляторів перегонів, можете коротко розповісти про те, що Lorgar представив моделі Advanced і Pro, а на початку наступного року очікується презентація Elite? 

Ну, це заплановано на наступний рік. Це залежить від масштабу, тому що Elite має бути досить унікальним, і ми хочемо побудувати його правильно. Ми не хочемо поспішати. Це перший номер, перший пріоритет.

А потім, звичайно, ми будемо розширювати асортимент. Треба ж з чогось починати. Я думаю, що наше вдосконалене рішення, яке є гнучким, є ядром продукту, тому що наша мета – не тільки орієнтуватися на нішу.

Ми хочемо розширити ринок. Ми хочемо націлитися навіть на казуальних гравців, познайомити їх з перегонами, зробити їх більш популярними. А потім, якщо вони захочуть просунутися ще далі, до Pro та Elite, вони зможуть це зробити. Але ми хочемо залучити більше людей, розширити ринок і створити щось нове, чого ще ніхто не робив. 

Отже, модельний ряд Advanced призначений для казуальних геймерів? 

Так, це початковий рівень. Ми називаємо цю модель Advanced, тому що вона і є просунутою, по суті. На ній можна робити серйозні речі. Ви навіть можете брати участь у серйозних перегонах.

Якщо ви хочете залишитися на цій платформі, вона все ще хороша. Ця платформа дає вам гнучке рішення, яке ви можете спробувати. Це як початковий рівень, але це не зовсім початковий рівень, це просто базова концепція продукту. Його можна використовувати навіть для просунутих перегонів. Я б взяв участь у перегонах на ньому. Я думаю, що у мене були б такі ж результати, як і в топовій лінійці.

З вашої презентації я помітив сумісність з іншими аксесуарами та брендами. Чи не могли б ви розповісти про це докладніше? 

Так. Перш за все, ми підписали партнерство з Simagic. Ми завжди рекомендуємо Simagic, тому що я вважаю, що вони знаходяться на вершині шкали серед усіх інших брендів. Я називаю їх Apple сімрейсингу, завдяки інноваціям, які вони впровадили. Що стосується якості матеріалів, то цей бренд є дивовижним.

Ключова концепція полягає в тому, що, особливо для професійного обладнання, ви можете монтувати навіть різні речі. Ви можете купити аксесуари і встановити їх навіть на інші продукти. Наше ядро – це сумісність.

Це означає, що коли ви купуєте у нас кокпіт, у вас може виникнути ситуація, коли ви можете змінити свої налаштування. Ви можете знайти інший продукт, знайти ідеальне гоночне налаштування для вас, і ви все одно зможете використовувати його на наших кокпітах, незважаючи ні на що. 

Lorgar запустив платформу Lorgar Platform. Чи будуть на ній з'являтися продукти для сімрейсингу? 

Це в процесі. Ми хочемо переконатися, що наше обладнання синхронізоване від початку до кінця. Ми хочемо запропонувати повне рішення. Це означає, що якщо у вас є ігрова миша, клавіатура і все інше, що ви можете використовувати, коли ви підключаєте навіть симулятори.

Все це буде на одній платформі, де ви зможете все налаштувати. На першому етапі ми працюємо над цим, тому що програмне забезпечення потребує часу. Ми дійдемо до цього, ми дуже близькі.

Звичайно, в майбутньому це кінцева мета. Думаю, наступного року. Зараз я не можу назвати точні терміни.

Яка ціна на Advanced модель? 

Думаю, вона коштуватиме не більше 350 євро. Я вважаю, що це цілком доступно, і це базовий спосіб вийти на ринок без будь-яких проблем. І, звичайно, ми хотіли б запропонувати його в комплекті. Тому що ми, як ASBIS, займаємося дистрибуцією обладнання Logitech. У нас немає офіційного підтвердження від Logitech, що це буде зроблено, але ми працюємо над цим. Але оскільки ми розповсюджуємо обладнання, ви можете придбати ці дві речі разом. 

Чи буде Advanced модель доступна в Україні? 

Так, у всіх країнах, де працює ASBIS. Це наша мета. Звичайно, можливо, буде поетапний підхід. Одразу зайти в усі країни досить складно, розумієте. Буде поетапний підхід, але так, безумовно, ми хочемо обслуговувати всі країни, які зараз є в нашому портфелі компанії.

Я також звернув увагу на панель приладів для сімрейсингу та блок кнопок управління для кокпітів, представлений компанією Lorgar. Спочатку, коли ви починали великий проект симулятора перегонів, ви думали про те, щоб додати ці аксесуари одночасно? 

Ну... З часом. Як гонщик, ти завжди хочеш мати унікальне обладнання. Завжди хочеться мати щось унікальне, що змінює твої налаштування. З аксесуарами ми хотіли створити момент, коли ви зможете створити своє ідеальне середовище, в якому ви зможете змагатися. 

Якщо ви хочете використовувати панель приладів, тому що іноді в перегонах, особливо в складних перегонах, вам потрібно кілька кнопок, коли вам потрібно налаштувати піт-стоп. Вам потрібно налаштувати рівень палива. Потрібно налаштувати фари. Коли настає темрява, вам потрібно засвітити комусь, якщо він їде по дорозі. І все в такому дусі. Момент заправки, тиск в шинах і все інше. Кнопковий блок повинен бути там, щоб дати вам гнучкість.

Що стосується обладнання, то зазвичай у вас є кілька кнопок на колесах, але цього недостатньо. А тут у вас є гнучкість, що ви можете точно позначити кнопки, що вони хочуть робити. Ви можете призначити їх. Це як звичайна кнопка керування. Уявіть собі, що поруч з нею є додатковий джойстик. Це одна з причин.

Ми також хочемо відтворити щось реальне в гоночному автомобілі. Тому що кожен гоночний автомобіль посередині має якийсь блок кнопок. І ми намагаємось відтворити гоночний момент, де у нас є старт електрики, старт двигуна. У нас є поворотні ручки, які можна використовувати для налаштування трекшн-контролю або якихось мап двигуна, залежно від того, як ви хочете їхати. Або ABS і так далі, і так далі. Це дає вам гнучкість. 

Щодо приладової панелі, то приємно мати зворотній зв'язок у реальному часі про те, як ти їдеш. Ви хочете бачити спідометр, обороти, температуру шин, найшвидше коло. Наскільки швидкий хлопець попереду? Наскільки повільно їде той, хто позаду? Який відрив від лідера? 

Іноді гонщики не хочуть бачити HUD на екрані. Вони хочуть чистий екран, справжнє занурення. Тоді вони хочуть мати реальний фізичний пристрій, наприклад, маленький планшет, який зчитує всю телеметрію. 

Чи можна буде додати приладову панель або блок кнопок до Advanced моделі? 

Так, вони будуть доступні. Ми будемо створювати щось, що буде сумісним між моделями. Але іноді це просто питання раціональності та логіки. Якщо хлопці, які змагаються на Advanced моделях, це правильне обладнання для них? Вони хочуть зосередитися на відточуванні своїх навичок, ставати все кращими і кращими. І якщо їм дійсно подобаються перегони, швидше за все, вони перейдуть на більш професійне обладнання. Але так, ми зробимо так, щоб це було кросплатформенним.

Які плани на майбутнє у Lorgar на ринку сімрейсингу? Можливо, ви зробите Lorgar Cup, але вже для сімрейсингу?  

Можу сказати лише, що наступного року щось буде. Ми щось готуємо. Щось точно буде. Що ми хочемо зробити, так це побудувати історію, створити щось. Оскільки ми новий бренд, з цієї точки зору, ми хочемо побудувати історію правильно.

Знаєте, як кажуть, тричі відміряй, один раз відріж. Це те, що ми хочемо зробити. І коли ми побудуємо історію, обов'язково буде щось подібне.

А як щодо додаткових аксесуарів чи навіть нових продуктів? 

Аксесуари будуть з'являтися і надалі. Що стосується категорій, то наразі, як ви бачили, у нас їх дві з половиною. Чому я кажу дві з половиною? У нас є Advanced версія, у нас є Pro.

Одна з більш тонким профілем, інша з більш товстим профілем. І на даний момент ринок, як він був структурований, зазвичай гонщики будують його самі. Є кілька компаній, які цим займаються, але трохи інакше, ніж ми. У них немає повного гоночного, скажімо так, рішення, де ви можете згрупувати все в рамках одного бренду. Зазвичай це були менші компанії, в певному сенсі, де вони зосереджувалися лише на цьому.

Ми хочемо побудувати це правильно. Тож буде більше категорій, я б сказав, подібних до цієї. Буде більше подібних, просто для того, щоб орієнтуватися на різних людей і на більші або менші масштаби. А ще ми хочемо створити більше компонентів, більше аксесуарів, щоб користувач міг обирати, що йому подобається, а що ні, щоб зробити перегони більш захоплюючими і, знаєте, правильними. 

Що стосується списку сумісності, то зараз у вас є 6 або 7 сімрейсингових брендів, які сумісні з Lorgar. 

Ми хочемо охопити більшу частину ринку. За рахунок чого? Наприклад, починаючи з підносу для педалей чи керма, і закінчуючи тим, як ви встановлюєте інше обладнання.

Тому, якщо ви хочете купити продукт, зазвичай це дуже складно, тому що у вас багато отворів, а потім вам потрібно відцентрувати. Якщо ви хочете встановити Simagic, ви вставляєте його в отвір A. Якщо ви хочете, скажімо, якийсь інший бренд, ви можете вставити його в точку B, C, D і так далі.

Ви підписали угоду з Simagic на 40+ країн. Чи з'явиться продукція Simagic в Україні? 

Так, ми будемо офіційним дистриб'ютором для цих країн, включаючи Україну. У списку багато країн. Це свіжа угода. Ми щойно її уклали. Я дуже пишаюся цим. Ці хлопці просто неймовірні. Тільки компліменти для Simagic.

Вони всі походять з перегонів. Вони дуже люблять те, що роблять, і це одна з причин, чому ми обрали їх. Як партнери, вони дійсно докладають усіх зусиль і створюють дивовижні продукти.

Друга річ – це, звичайно, така країна, як Україна, яку ми охоплюємо, і ми будемо дистриб'юторами безпосередньо від Simagic на ринку. Тож наші партнери, які мають такі мережі, де вони можуть продавати, ми будемо підтримувати їх у просуванні цього продукту, а також, звичайно, Lorgar. Ми серйозно налаштовані на симуляторні перегони і хочемо надати користувачам найкращий продукт.

Я хочу звернути увагу на одну фразу. Ви сказали, що серйозно налаштовані на перегони. Це означає довгострокову стратегію Lorgar? 

Ми тут, щоб залишитися. Наша ідея полягає в тому, щоб побудувати історію, як я вже згадував, а потім подивитися, як вона розвивається, розвивати її, доглядати за нею, а потім переконатися, що ми все робимо правильно. І коли ми це зробимо, ми плануємо залишитися, звичайно.

Це не одноразова акція. Ми хочемо залишитися тут на багато років, випускати нові продукти, нові версії, і з часом ще більше просунутися вперед і стати одним з найкращих гоночних брендів. Не тільки брендів, а й ігрових, тому що у нас є такі чудову продукти.

Exit mobile version