Аналітична компанія Esports Charts зібрала ключові факти про гроші в кіберспорті: в яких іграх розігруються найбільші призові, де проходить найбільше турнірів тощо.
На сьогодні загальна сума усіх призових грошей в кіберспорті становить понад $1,684 млрд. Тут враховано майже 62 тис. офіційних турнірів, де розігрувалися від кількох доларів до кількох мільйонів доларів. І ця сума може бути ще більшою, оскільки невеликі локальні турніри інколи просто не потрапляють до загальної статистики.
Найбагатшою грою за кількістю призових є Dota 2. З моменту її релізу у 2011 році, на турнірах з Dota 2 було розіграно близько $377,4 млн. У трійку лідерів за цим показником також увійшли Fortnite і Counter-Strike: Global Offensive, в яких розіграли $202,9 млн та $162,8 млн відповідно.
CS:GO займає перше місце за кількістю гравців, які хоч раз отримували призові на турнірах — їх налічується щонайменше 16571. У Fortnite призові отримували понад 10,9 тис. гравців, а на третій позиції знаходиться Rocket League — 9,1 тис. гравців.
StarCraft II є лідером за кількістю турнірів — понад 7,5 тис. окремих змагань з моменту виходу гри у 2010 році. Це більш ніж 502 турніри на рік або 41 турнір на місяць.
Найбільший призовий у кіберспорті розіграли на турнірі The International 2021 з Dota 2, який пройшов у Бухаресті, Румунія. Тоді учасники боролися за загальні $40 млн. Чемпіоном стала команда Team Spirit, яка отримала за перше місце $18,2 млн (це по $3,64 млн на кожного з п'яти гравців команди).
До топ-10 найбагатших турнірів за призовими увійшли вісім чемпіонатів з Dota 2 (серія The International) та два турніри з Fortnite. З моменту появи регулярних кіберспортивних змагань було лише 12 турнірів із призовими фондами понад $10 млн. Майже всі вони пройшли у Dota 2.
Найбагатшим кіберспортсменом світу за кількістю виграних призових є данець Йохан “n0tail” Сундштейн. За кар'єру він заробив на турнірах понад $7,18 млн. Майже всю цю суму він виграв разом із командою OG, за яку активно виступав у Dota 2 у період з 2015 по 2021 рік.
У топ-10 за цим показником також увійшли товариші n0tail по OG — Анатан “Ana” Фам, Себастіан “Ceb” Дебс та Топіас “Topson” Таавітсайнен. Разом вони виграли кілька мейджорів, а також The International 2018 та The International 2019.
Самою успішною дівчиною-кіберспортсменом є канадка Саша “Scarlett” Хостін, яка виступає на турнірах з StarCraft II. За кар'єру вона заробила $472 тис. На другій позиції з результатом $241,5 тис. розташувався китаянка Лі “Liooon” Сяомен, яка займала високі місця на турнірах з Hearthstone.
Загалом в кіберспорті вже 205 гравців, які виграли на турнірах понад мільйон доларів призових. З урахуванням зарплат та спонсорських контрактів їх число може бути значно більшим, але зазвичай ці дані не є публічними, тож їх важко враховувати.
Самою успішною країною за кількістю виграних призових у кіберспорті є Китай. Місцеві кіберспортсмени виграли на домашніх і міжнародних турнірах понад $330,9 млн. Більша частина цих грошей (26%) була виграна на турнірах з Dota 2.
Друге місце у США — американські гравці загалом заробили понад $299,5 млн, а найприбутковішим тайтлом для них стала королівська битва Fortnite (17,4%). Південна Корея розташувалася на третій позиції з результатом $156,8 млн. Понад 26,5% цих грошей були виграні на турнірах з League of Legends.
Найбагатшим клубом у кіберспорті є Team Liquid — загалом його гравці з різних ігор виграли понад $56,3 млн. призових. До першої п’ятірки за цим показником також увійшли OG, Team Spirit, Evil Geniuses та Natus Vincere.
З кожним роком у кіберспорті проходить все більше великих турнірів, тому більшість цифр у цій статті ще обов'язково зміняться. Також важливо відзначити, що реальні доходи кіберспортсменів можуть бути як вищими, так і нижчими від тих, що наведені в статті. Для більш точної оцінки, крім призових, потрібно також враховувати податкові відрахування з призових або % відрахувань на користь клубу (тренерів/менеджерів/агентів). Також варто врахувати їх зарплати та індивідуальні рекламні контракти, які часто можуть приносити більше грошей, аніж призові на турнірах. Без усіх цих даних оцінити реальні здобутки кіберспортсменів практично неможливо.
Нагадаємо, Bungie почала ранню розробку Destiny 3, підтвердили інсайдери.

