Sony та AMD офіційно поділилися першими деталями проєкту Amethyst — технологічної бази, на якій буде створено майбутню PlayStation 6. Про це стало відомо після виходу спільного відео, у якому головний архітектор PlayStation Марк Церні та старший віцепрезидент AMD Джек Хуінь розповіли про три ключові інновації: Neural Arrays, Radiance Cores і Universal Compression.
За словами розробників, ці рішення стануть основою для нового покоління графічних процесорів AMD та ляжуть у фундамент PS6.
- Neural Arrays — це нова архітектура GPU, де обчислювальні блоки взаємодіють як єдиний «мозок» для завдань машинного навчання. Такий підхід дозволить покращити апскейлінг і шумозаглушення в технологіях FSR і PSSR, а також відкриє шлях до нейронного рендерингу наступного покоління.
- Radiance Cores — це спеціальні апаратні модулі для трасування світла в реальному часі. Вони беруть на себе найскладніші етапи розрахунків, розвантажуючи GPU для відтворення тіней і текстур.
- Universal Compression — новий алгоритм стиснення даних без втрати якості, який оптимізує роботу відеопам’яті та пришвидшує завантаження текстур. Як зазначив Церні, ця технологія особливо актуальна, адже «зростання продуктивності пам’яті з кожним поколінням стає дедалі складнішим».
У коментарі Digital Foundry Церні уточнив, що Sony докорінно змінила філософію розробки:
«Ми значно змінили фокус. Раніше ми створювали технології лише для PlayStation. Тепер, у межах Project Amethyst, ми працюємо спільно з AMD — і це дуже важлива зміна. Коли розробники знають, що їхні рішення працюватимуть і на ПК, і на консолях, інновації поширюються набагато швидше».
Інженер додав, що реальну ефективність Radiance Cores і Universal Compression можна буде оцінити лише після появи перших прототипів PS6 та інтеграції цих технологій у рушії майбутніх ігор. Наразі все перебуває на етапі симуляцій.
За словами Церні, наступна консоль Sony робитиме головний акцент на машинному навчанні та трасуванні променів, тоді як класична растеризація отримає лише незначні покращення.
Нагадаємо, NAVI дізналися перших суперників на BLAST Slam IV.