Site icon Players

Streams Charts провели дослідження, як фейкові перегляди призводять до того, що бренди втрачають мільйони

Аналітична компанія Streams Charts спільно з німецьким маркетинг-агентством Audiencly провела дослідження проблеми маніпуляцій із глядацькою статистикою на стримінгових платформах за допомогою ботів.

За результатами дослідження, використання ботів для штучного збільшення кількості глядачів (Viewbotting) – це загроза, яка щороку призводить до мільйонних збитків у сфері прямих трансляцій. Вона підриває довіру до інфлюєнсер-маркетингу та брендів.

У другому кварталі 2025 року понад 41 000 каналів Twitch із середньою аудиторією 50+ глядачів провели принаймні один «підозрілий» стрим. Понад 4400 стримерів (10,8%) демонстрували сталі ознаки використання ботів для накрутки переглядів.

Найбільш плачевна ситуація на Kick, де майже кожен шостий стример із середньою аудиторією 50+ глядачів підозрюється у використанні ботів. На Kick ботами було створено ще 20 мільйонів годин перегляду.

За один квартал «підозрілі» трансляції на Twitch згенерували понад 30 мільйонів фейкових годин перегляду — це можна порівняти з тижневою аудиторією найпопулярніших серіалів Netflix.

Найчастіше накручують перегляди трансляції в категоріях: Virtual Casino (13%), Just Chatting (10%) і Counter-Strike (9%).

За даними Streams Charts, 10% стримерів, які користуються аналітичними інструментами, не лише активно застосовують ботів, а й намагаються приховати це. Самих ботів стає складно виявляти, так як вони змінюють IP-адреси, імітують активність у чаті та навіть використовують ШІ для генерації відповідей.

Бренди та рекламодавці щороку втрачають сотні тисяч доларів через фейкову аудиторію. Найбільше страждають рекламодавці, що покладаються на інструменти автоматизації кампаній (зокрема StreamElements, Wehype, Gamesight і Lurkit), а також бренди енергетичних напоїв (GamerSupps, Rogue Energy, Advanced) і компанії, пов’язані з ринком CS2 case opening та GTA RP-серверами.

Нагадаємо, Microsoft втратила $300 мільйонів на продажах Call of Duty через Game Pass.

Exit mobile version