Palworld стала хітом серед ігор, які вийшли на початку 2024 року. В піку в гру грало більше 2 млн гравців, але доволі швидко онлайн опустився до менше 100 тисяч. В цьому матеріалі ми розповімо про появу цієї популярної гри та скандали навколо неї.
Реліз та стрімка популярність
Palworld була розроблена японською компанією Pocket Pair, анонс відбувся у 2021 році, а 19 січня 2024 тайтл вийшов у дочасному доступі в Steam. Це пригодницька гра з елементами виживання.
Гра отримала прізвисько «Покемони зі стволами», все через твариноподібних істот «палів», якими наповнений ігровий світ. Гравцям потрібно битися та захоплювати «палів», які необхідні для будівництва бази та бою, бо їм можна давати зброю і вони допомагають під час битви.
Глава студії Такуро Мідзобе розповів, що розробники взагалі нічого не планували, вони просто зробили трейлер, щоб подивитися реакцію. Якби ролик був сприйнятий негативно, то проєкт взагалі скасували б.
Проте, гра дуже успішно стартувала у дочасному доступі завдяки своїй комедійності та зрозумілому ігровому процесу. За перші три дні було продано 5 мільйонів копій. При цьому, за інформацією PC Gamer, на 1 лютого було продано вже 19 млн копій тайтлу, а це на хвилиночку більше ніж населення Нідерландів. До кінця лютого вже було реалізовано 25 млн копій.
Palworld знадобилося менше тижня, щоб стати другою за популярністю грою в Steam і досягти показника пікового онлайну в 2.01 млн гравців. Поступається тайтл лише PUBG, в королівській битві в той момент одночасно знаходилося 3.2 млн гравців.
Скандали навколо Palworld
Від самого виходу Palworld гравці помітили явну схожість палів з дизайном покемонів із гри Pokémon. Доволі швидко Pokemon Company повідомили, що почали розслідування стосовно гри, яка вийшла у січні 2024 року. Представники компанії не назвали сам тайтл, але очевидно, що це Palworld.
«Ми отримали багато запитів щодо гри іншої компанії, випущеної у січні 2024 року. Ми не надавали жодного дозволу на використання інтелектуальної власності чи активів Pokemon у цій грі. Ми маємо намір провести розслідування та вжити відповідних заходів для вирішення будь-яких дій, які порушують права інтелектуальної власності на Pokemon. Ми продовжуватимемо цінувати та плекати кожного покемона та його світ і працюватимемо над тим, щоб об’єднати світ за допомогою покемонів у майбутньому.»
Також свою думку висловив ексдиректор із правових питань The Pokémon Company International Дон Макговен, він сказав, що Palworld виглядає як «нісенітниця та крадіжка».
Невідомий користувач Твіттера заявляв, що має докази того, що творці Palworld зплагіатили ресурси із Pokémon Scarlet та Violet.
В той же час генеральний директор Pocketpair заявив, що всі звинувачення є безпідставними і розповів, що художники гри зазнали образ в інтернеті, і попросив припинити це. Розробники вважають, що гра більше схожа на виживачі на кшталт Ark Survival Evolved чи Valheim, ніж клон Pokémon.
Закономірний спад
Але, на вершині Palworld протрималася на надто довго. Вже з кінця січня гра стала поступово втрачати свій онлайн. На момент написання цього матеріалу, відповідно до даних SteamDB, Palworld має піковий онлайн за останні 24 години – 65.236 гравців.
Розробники з розумінням віднеслися до втрати онлайну. Ком’юніті-менеджер студії Pocketpair написав, що вони не очікували на таку популярність гри, та розуміють, щоб утримуватися на такому рівні онлайну потрібно регулярно додавати новий контент та механіки до Palworld. Але студія не має такого ресурсу, тому їй потрібно більше часу на створення контенту.
Також спад онлайну прокоментував генеральний директор Pocketpair Такуро Мідзобе. Він очікував, що гравців ставатиме менше, так як вони провели у грі близько 30 годин та побачили більшість контенту.
Розробники Palworld робили ставку на вихід доповнення Sakurajima, реліз якого відбувся 28 червня. Оновлення дійсно повернуло гравців до гри, пікова кількість гравців у червні склала трохи більше 143 тис. Рекорд був встановлений через два дні після релізу Sakurajima. До прикладу піковий онлайн у травні був 45.1 тис.
Зараз гра продовжує в день залучати більше 100 тис. гравців одночасно. Але навряд чи у розробників вийде знову залучити неймовірну кількість геймерів, як це було після релізу Palworld.