Олексій Харченко

Гравчиня NAVI Javelins Ханья Hanka Пудліс дала інтвер’ю головному редактору Players Олексію Харченко. Ми поговорили про виступ команди на ESL Impact League Season 5 Finals та розвиток жіночої сцени CS2.  

Повертаючись до останньої гри проти Fluxo Demons, що там сталося? Вони зробили камбек з 9:1. Що стало основною причиною? Це був ефект сноубола? Нерви? Тиск? 

Я б сказала, що ми почувалися дуже комфортно протягом усього матчу. Але на останній мапі ми дуже сильно вели в рахунку. Але в якийсь момент вони просто почали робити камбек.

А зараз, з новим форматом, MR12, набагато легше робити камбеки, ніж у попередньому форматі. Тож я думаю, що це має значення. Наприклад, в одному раунді нам потрібен був ще один кілл.

Це було схоже на маленькі помилки, які ми зробили, і в результаті ми програли. Тож це було дуже прикро, але все залежало від нас. Я думаю, що в цьому контексті ми грали гірше, ніж вони краще.

Ми просто дозволили їм перехопити ініціативу, і це все, насправді.

А як щодо твоєї особистої гри та виступу команди в цілому? Якщо ми подивимося на статистику гравців Fluxo Demons, то найбільш вражаючу статистику показала лише yungher.

Я думаю, що ми дуже добре грали протягом усього матчу.

Це були 3 довгі мапі, тому було важко залишатися зосередженими і демонструвати чудові результати на кожній мапі. Але я думаю, що у кожного з нас були свої моменти протягом усього матчу. Звісно, ми дуже старалися, але зрештою, це було питання кількох моментів, і на цьому все закінчилося.

Я спостерігав за грою на арені і помітив, наскільки активними, а іноді навіть трохи агресивними були прихильники Fluxo Demons. Якщо говорити про цей конкретний матч і взагалі про виступи на LAN, наскільки складно тобі і команді грати перед публікою? 

Очевидно, що ми все чуємо від глядачів, адже вони знаходяться не так далеко від сцени.

Іноді це допомагає, іноді це просто перевага для нас. Але після того, як ми зіграли стільки турнірів, я думаю, що для нас це не є великою проблемою, тому що ми знаємо, як з цим боротися. І врешті-решт, ми дійсно зациклені на нашій грі, не звертаючи уваги на аудиторію, якщо чесно.

Я ставлю це питання, тому що раніше у вас був свій криптоніт – Nigma Galaxy. Тепер це Pigeons та Imperial Fe. Ти виграла їх у квітні цього року в онлайні. Але якщо ми подивимося на річну статистику, то на LAN були програші. 

Я думаю, що гра на LAN - це зовсім інше, ніж онлайн. Ми почали вигравати у Imperial Fe, ми виграли у них два рази поспіль, місяць тому, в онлайні. Раніше ми взагалі не вигравали у них, навіть в онлайні.

Тому я думаю, що в цьому сезоні у нас не було можливості протистояти їм в офлайні, тому що ми програли. Тому ми не можемо сказати, хто зараз кращий, навіть в офлайні. Але в минулому вони були кращими, це точно.

Зараз я в цьому не впевнена. Я думаю, що ми дуже близькі до того, щоб перемогти їх навіть в офлайні. Але я думаю, що справа не в натовпі, не в грі на LAN..

Кожна поразка – через помилки, ось і все. Це просто особливості CS. 

В ESL розповіли Players, що цього року місткість арени ESL Impact найбільша за всю історію проведення івентів. Ти відчуваєш якийсь тиск та емоції, чи взагалі не відчуваєш? 

Мене це зовсім не хвилює.

Я зосереджена лише на своїй грі та на спілкуванні з командою. І коли я в грі, у мене немає часу навіть думати про щось інше, крім CS, і про те, що відбувається. 

Я повністю відключена від світу. Тож я думаю, що це добре, і я думаю, що для моєї команди це також працює, тому що ми просто граємо так, насправді. 

Знову ж таки, повертаючись до Nigma Galaxy. Це було довготривале суперництво, тепер знову, але вже з Pigeons та Imperial Fe. Ви нарешті перемогли їх у фіналі EPL. Але зараз, що ми подивимось на статистику, ви програли командам, які трохи нижчого рівня, порівняно з NAVI. Наприклад, Let Her Cook.

Так, але я думаю, що це все через CS. Ми програли Let Her Cook на BO1, MR12, тому дуже важко грати проти такої мікс команди.

Вони щойно створили цей ростер, я не знаю, може, два місяці тому, десь так. У них були зміни після сезону, і вони прийшли на LAN з новим складом.

Тож ми знали, що це буде важка гра, тому що це BO1. Я не фанат цього формату, але я думаю, що це може піти в обидва боки, насправді. 

Це пов'язано з відсутністю потенційного часу на камбек?

Так, якщо ви втрачаєте два пістолетні раунди, або в кращому випадку - один, ви фактично виходите з гри. У такій ситуації дуже важко повернутися, особливо коли ти просто дозволив команді суперника набрати обертів, і тоді все, власне, закінчилося.

Ти є частиною основного польського складу NAVI вже досить довгий час. На твою думку, чи має місцева польська сцена ресурси для того, щоб постачати більше гравців, які будуть конкурувати на топових LAN? 

На жаль, я не думаю, що на польській жіночій сцені з'являються нові гравці. Я хотіла б бачити більше молодих гравців, які намагаються конкурувати, намагаються бути кращими, але зараз я не бачу жодного.

Я була однією з маленьких дівчаток, які хотіли чогось досягти. Я почала грати, коли мені було 14 років. Тож, так, дуже сумно, що зараз у нас не так багато можливостей для жінок. Можливо, саме тому вони не хочуть грати, я не знаю, але, можливо, в майбутньому це зміниться. Я сподіваюся на це.

Зараз у нас є єдиний турнірний оператор – ESL, який багато робить для жіночих команд. Як ти думаєш, чому інші турнірні оператори не інвестують у жіночі ліги та турніри? 

Важко сказати, але я думаю, що ESL просто бачить потенціал у нас і в цій сцені.

Я думаю, що жіноча сцена дійсно розвивається з кожним сезоном, вона стає більш конкурентною, і ми просто стаємо кращими гравцями, як і всі, завдяки можливостям, які нам надаються. 

Тож я думаю, що з кожним роком вона буде ставати кращою, і, можливо, більше організаторів побачать потенціал у жіночій сцені. 

Що потрібно змінити чи над чим попрацювати жіночим командам, щоб бути конкурентоспроможними з чоловічими Tier 2 та Tier 3 командами? 

Я думаю, що ми з кожним роком наближаємося до команд Tier 2/Tier 3 рівня. Я думаю, що жінки, які дійсно хочуть чогось досягти і, можливо, в майбутньому грати в змішаних командах, повинні зосередитися на тому, щоб бути кращими.

Ми бачимо багато хороших гравців. Наприклад, Ana, Vicu та інші гравці можуть реально конкурувати з чоловіками прямо зараз. І я думаю, що це лише питання часу, коли більше жінок зможуть досягти такого рівня, таких знань про CS, і ми будемо впроваджувати їх у нашу гру.

Повернімося трохи до турнірів. Якщо ми подивимося на призовий пул, то він нижчий, ніж у чоловіків. Це проблема? 

Очевидно, що це фактор. Наприклад, для мене це не така вже й велика проблема.

Але, очевидно, якщо ми граємо кожен день і це робота, ми хочемо отримувати щось у якості винагороди, чи не так? Я думаю, що грошей має бути більше. Але в той же час, я така людина, яка хоче вигравати не заради грошей, а просто заради своїх цілей, заради своїх мрій. Але це має бути більше як винагорода, як я вже сказав.

Ти згадала про цілі та мрії. Які твої головні мрії зараз? Які твої головні цілі з NAVI?

Моя головна мета, моя особиста мета – стати найкращою на жіночій сцені і нарешті виграти якийсь офлайн-турнір. Так, це моя особиста мета, і я просто хочу її досягти.

Чи можна буде побачити змішаний склад чоловіків і жінок у найближчі два роки?

Я думаю, що двох років для цього буде достатньо. Можливо, не для всіх, але для 1% всієї жіночої сцени, я думаю, через два роки буде можливо грати в змішаних командах.

Але справа не лише в жінках, а й у чоловіках. Якщо вони будуть відкриті до того, щоб грати з жінкою і бачити в ній гравця, чи не так? Як хорошого гравця, який може робити все, що завгодно. 

Я думаю, що над цим мають працювати обидві сторони. 

Чи бачиш ти зміну реакції чоловіків на жінок в CS? Ми всі знаємо історії про токсичне середовище в цій грі.  

Очевидно, що ми стикаємося з великою кількістю токсичності в іграх FACEIT, але кому є діло до цих людей, чи не так? Вони, по суті, ніхто. 

Що стосується гравців, які грають у командах Tier 2, Tier 3, я думаю, що вони знають, наскільки це важливо для нас, і я думаю, що вони не токсичні для нас, тому що у нас однакові мрії. 

Чи готові вони грати з жінками, ось в чому питання.  

Ми не знаємо, бо цього ще не сталося. Важко сказати, але я думаю, що вони будуть відкриті. Я маю надію, що одного дня їм просто сподобається грати з жінками.

У мене є невеликий інсайт для тебе. Ми розмовляли з одними з керівників ESL під час закритого медіа-форуму на IEM Dallas, і їх бачення і бажання полягає в тому, що в майбутньому можуть зʼявитися змішані команди. 

Це дуже круто, тому що поки що ми граємо тільки на жіночій сцені. Моя мета – бути найкращою на жіночій сцені, але в майбутньому, коли з'явиться змішана команда, для мене це буде ще більшою мотивацією, тому що я хочу довести всім, що можу конкурувати у змішаній команді. 

Я дуже хочу грати у змішаній команді і не можу дочекатися, коли з'являться перші жінки, які захочуть приєднатися до неї.

Досягай неможливого разом з Lenovo Legion.

Зосередитися на меті, сміливо долати труднощі та завжди рухатися вперед — це філософія Lenovo Legion, яка надихає геймерів досягати успіху, навіть якщо це здається неможливим.

Ще з 2017 року компанія Lenovo допомагає розвивати українське кіберспортивне ком’юніті. (додатково) Компанія зібрала найстаршу в Україні команду геймерів Ageless Shooters, перезапустила найбільший комп’ютерний клуб CyberZone, а також організовує турніри з CS2, Dota2 та VALORANT.

Підписуйтеся на наш Telegram та Twitter, щоб бути в курсі останніх новин зі світу ігр і кіберспорту!

Останні новини

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Players —  це сучасне медіа про український та світовий кіберспорт. Про ігри, гравців та для гравців. 

Зроблено в Києві з ❤️
Для новин, колонок та подкастів — news@players.com.ua
Реклама та робота з партнерами — adv@players.com.ua

Антон Мазай (Видавець та Технічний Директор) — anton@players.com.ua
Олексій Харченко (Видавець та Головний Редактор) — alex@players.com.ua
Сергій Таран (Автор) — sergey@players.com.ua
© 2021-2024 Players. При використанні матеріалів сайту обов'язковою умовою є наявність гіперпосилання на сторінку розташування вихідної статті із зазначенням видання Players.