Xbox анонсували генеративну модель ШІ під назвою Muse
19.02.2025
Софія Піхало
Розширення можливостей творців і гравців стане можливим за допомогою Muse, генеративної моделі штучного інтелекту для геймплею, як заявили Xbox.
"Для тих із нас, хто занурений у світ ігор — чи то в якості гравця, чи то в якості творця, — питання полягає не лише в тому, як ШІ змінить гру, а й у тому, як він відкриє нові можливості. У Xbox ми прагнемо використовувати ШІ, щоб зробити гру кращою (і веселішою!) для гравців і творців ігор. Ми хочемо дарувати більше ігор більшій кількості людей по всьому світу і завжди залишатися вірними творчому баченню та артистизму розробників ігор. Ми віримо, що генеративний ШІ може стимулювати цю творчість і відкрити нові можливості."
Xbox повідомили про прорив у галузі генеративного ШІ, опублікований сьогодні в журналі Nature і анонсований Microsoft Research, який демонструє, що цей потенціал відкриває нові можливості — зокрема можливість зробити старі ігри доступними для майбутніх поколінь гравців на нових пристроях і в новий спосіб.
У партнерстві з Ninja Theory від Xbox Game Studios, Microsoft Research розробила модель дій світу та людини (WHAM) під назвою Muse — першу у своєму роді генеративну модель ШІ, навчену на багатокористувацькій грі Ninja Theory Bleeding Edge, що грає на бойових аренах. Ninja Theory та Microsoft Research розташовані в Кембриджі, що полегшило співпрацю та призвело до використання Bleeding Edge для цього дослідження.
Революційною особливістю Muse є детальне розуміння світу 3D-ігор, включаючи фізику гри і те, як гра реагує на дії гравців на контролері.
Це дозволяє моделі створювати послідовний і різноманітний ігровий процес, відтворений ШІ, демонструючи важливий крок на шляху до генеративних моделей ШІ, які можуть розширити можливості творців ігор.
Спочатку дослідники Microsoft Research вирішили вивчити, як моделі генеративного ШІ можуть підтримувати новий досвід, зосередившись на розробці можливостей ШІ, які могли б дозволити розробникам ігор по-новому мислити та розширювати свою творчість. Для цього вони опитали 27 світових творців ігор — від незалежних розробників до студій AAA-ігор, щоб переконатися, що дослідження формують люди, які будуть його використовувати. Щоб інші дослідницькі команди та розробники ігор могли вивчити модель і поекспериментувати з її можливостями, Muse, ваги моделі, вибіркові дані та інтерактивний інтерфейс тепер доступні на Azure AI Foundry. Приклади та більше результатів дослідження були опубліковані командою Microsoft Research Game Intelligence.
Що Muse означає для ігор
Дослідження цієї моделі розширює межі того, що вважали можливим. "Ми вже використовуємо Muse для розробки ігрової моделі штучного інтелекту в реальному часі, навченої на інших іграх сторонніх розробників, і ми бачимо, що ця робота може принести користь як гравцям, так і творцям ігор: від відродження ностальгічних ігор до прискорення творчих ідей", — заявляють в Xbox.
Сьогодні незліченна кількість класичних ігор, прив'язаних до застарілого обладнання, вже не може бути відтворена більшістю людей. Завдяки цьому прориву досліджується потенціал Muse, який дозволяє брати старі ігри зі студій Xbox та оптимізувати їх для будь-якого пристрою.
"Ми віримо, що це може докорінно змінити спосіб збереження та відтворення класичних ігор у майбутньому та зробити їх доступними для більшої кількості гравців."
Ще одна можливість, яку вивчають, — це те, як Muse може допомогти командам розробників створювати прототипи нових ігрових вражень під час творчого процесу та впроваджувати новий контент в ігри, які вже полюбилися гравцям, дозволяючи розробникам додавати в них нові враження, а користувачам — брати участь у процесі їх створення.
"Для Xbox творці ігор завжди будуть в центрі наших загальних зусиль у сфері ШІ. Ми віримо, що існує простір для традиційної розробки ігор і майбутніх технологій генеративного ШІ, які слугують продовженням творчої роботи і пропонують новий досвід. У рамках цього ми надали творчим лідерам в Xbox право приймати рішення про використання генеративного ШІ. Єдиного рішення для кожної гри або проекту не буде, і підхід буде ґрунтуватися на творчому баченні та цілях кожної команди."
В Xbox запевнили, що дотримуватимуться відповідального використання ШІ-рішень.
"Щоб розробляти інструменти, які використовуються так, щоб приносити користь кожному, наші інновації будуть і надалі ґрунтуватися на нашій прихильності до Responsible AI та відданості розробці ШІ-рішень, керуючись шістьма принципами: справедливість, надійність та безпека, конфіденційність та безпека, інклюзивність, прозорість і підзвітність."
Також було оголошено про майбутні оновлення напередодні GDC 2025 на Xbox Wire.
Нагадаємо, Riot Games працює над MMO за League of Legends.