Засновник Arkane Studios назвав Game Pass загрозою для ігрової індустрії

Кристина Фазлієва
07.07.2025

На тлі масштабних скорочень у підрозділі Xbox, засновник Arkane Studios Рафаель Колантоніо виступив з гострою критикою сервісу Game Pass. Він назвав підписну модель Microsoft «нежиттєздатною» та звинуватив компанію у деструктивному впливі на індустрію.

«Чому ніхто не говорить про слона в кімнаті? (Game Pass)», «Це модель, яка шкодить ігровій індустрії вже десятиліття. Вона тримається лише завдяки "нескінченним грошам" Microsoft. Але реальність рано чи пізно наздожене всіх»— написав Колантоніо у соцмережах.

Засновник Arkane Рафаель Колантоніо, нині керівник студії WolfEye, яка створила гру Weird West, також зазначив, що Game Pass не може співіснувати з іншими бізнес-моделями — або знищить конкурентів, або змушений буде відступити. Він висміяв твердження Microsoft про те, що сервіс не впливає на продажі ігор, і нагадав, що згодом сама компанія це спростувала.

Публікація викликала бурхливу дискусію серед розробників. Видавничий директор Larian Studios Майкл Даус підтримав критику, заявивши, що «основна економічна причина, чому багато хто не переходить на підписну модель — це страх перед моментом, коли закінчаться гроші». Він також похвалив стратегію Sony, яка не додає великі проєкти до PlayStation Plus у день релізу, а відкладає їх на пізніше.

«Єдина здорова форма існування Game Pass, для ігор із бэк-каталогу — поки гравці радіють дешевим іграм, Microsoft просто "затоплює" індустрію грошима. Але як тільки конкуренція зникне, підписка подорожчає, а ігри стануть гіршими»  — підсумував Колантоніо.

Також на думку Колантоніо, Game Pass не є прибутковим, навіть через вісім років після запуску, оскільки Microsoft досі перебуває на етапі "залучення клієнтів" і вкладає мільярди у контент. Він наголосив, що купівля Bethesda і Activision Blizzard також входить до цих витрат, хоча їх часто не враховують у фінансових звітах.

Попри критику, Microsoft і далі позиціонує Game Pass як один із рушіїв зростання. 

«Game Pass — це хороша опція для певної частини аудиторії, але не для всіх. Якщо ви граєте в одну-дві гри на рік — краще купити їх окремо» — заявив голова Xbox Філ Спенсер у квітневому інтерв’ю.

За словами Спенсера, найбільше зростання спостерігається на ПК та в хмарному геймінгу. А Game Pass, на його думку, залишається важливою, але не єдиною складовою екосистеми Xbox.

Однак фінансових даних щодо прибутковості сервісу компанія досі не розкриває. І це лише підігріває сумніви.

Нагадаємо, FlyQuest хочуть викупити jks.

Теми:
Підписуйтеся на наш Telegram та Twitter, щоб бути в курсі останніх новин зі світу ігр і кіберспорту!

Останні новини

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Players —  це сучасне медіа про український та світовий кіберспорт. Про ігри, гравців та для гравців. 

Зроблено в Києві з ❤️
Для новин, колонок та подкастів — news@players.com.ua
Реклама та робота з партнерами — adv@players.com.ua

Сергій Таран (Головний Редактор) — sergey@players.com.ua
Баришева Ірина (Видавець) — iryna@players.com.ua
Антон Мазай (Видавець та Технічний Директор) — anton@players.com.ua
Політика конфіденційності
Ідентифікатор онлайн-медіа R40-06190
Онлайн-медіа Players призначене для осіб віком 21+
© 2021-2025 Players. При використанні матеріалів порталу обов'язковою умовою є наявність гіперпосилання на сторінку розташування вихідної статті із зазначенням видання Players.