Олексій Харченко

Олімпійські ігри з кіберспорту, які мають дебютувати у 2025 році в Саудівській Аравії, є значним кроком у інтеграції змагальних ігор в олімпійський рух. Хоча точні назви ігор, які будуть включені в подію, ще не визначено, Міжнародний олімпійський комітет (МОК) надав деяку інформацію про типи ігор, які можуть бути представлені. Редакція Players спробувала розібратися в цьому питанні. Спойлер: фанатам League of Legends і Street Figher приготуватись.  

Передумови та критерії відбору

МОК підкреслив, що ігри, відібрані для Олімпійських кіберспортивних ігор, відповідатимуть олімпійським цінностям, зосереджуючись на інклюзивності, гендерній рівності та ненасильстві. Цей підхід призвів до включення віртуальних і імітованих видів спорту замість традиційних популярних кіберспортивних дисциплін, відомих своїми змагальними сценами, але часто з вмістом насильства. Наприклад, під час Олімпійського тижня кіберспорту, який відбувся в Сінгапурі в червні 2023 року, були включені такі ігри:

  • Стрільба з лука: Tic Tac Bow
  • Бейсбол: WBSC eBASEBALL: POWER PROS
  • Шахи: Chess.com
  • Вітрильний спорт: Virtual Regatta
  • Теніс: Tennis Clash
  • Автоспорт: Gran Turismo
  • Танці: Just Dance 

Потенційні ігри на 2025 рік

Хоча остаточний список ігор для Олімпійських кіберспортивних ігор 2025 року не підтверджено, цілком імовірно, що МОК продовжуватиме зосереджуватись на іграх, які є цифровими аналогами традиційних видів спорту або тих, які сприяють стратегічній та ненасильницькій конкуренції. При цьому, деякі з тайтлів, які згадувалися в обговореннях і попередніх подіях, включають:

  • Rocket League
  • League of Legends 
  • EA FC (раніше FIFA)
  • Street Fighter

Виклики та міркування

Включення кіберспорту в Олімпійські ігри викликало бурхливу дискусію. Прихильники стверджують, що кіберспорт вимагає високого рівня навичок, стратегії та відданості, подібно до традиційних видів спорту. Однак критики зазначають, що багато популярних ігор кіберспорту включають насильство, що суперечить олімпійському духу мирного змагання. Отже, МОК чітко виключив ігри-шутери від першої особи, такі як Counter-Strike і Call of Duty.

Крім того, вибір Саудівської Аравії як приймаючої країни викликав занепокоєння щодо інклюзивності та прав людини, зокрема щодо гендерної рівності та прав меншин. МОК і офіційні особи Саудівської Аравії пообіцяли створити інклюзивне середовище для всіх учасників, прагнучи до гендерного паритету від інавгураційної події і далі.

Олімпійські ігри з кіберспорту в 2025 році, ймовірно, включатимуть поєднання віртуальних видів спорту та стратегічних ігор, які відповідають цінностям МОК. Успіх цієї інтеграції залежатиме від здатності МОК врівноважити традиційні олімпійські цінності з розвиненим ландшафтом змагальних ігор.

Нагадаємо, МОК офіційно затвердив проведення Олімпійських ігор з кіберспорту. 

Підписуйтеся на наш Telegram та Twitter, щоб бути в курсі останніх новин зі світу ігр і кіберспорту!

Останні новини

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Players —  це сучасне медіа про український та світовий кіберспорт. Про ігри, гравців та для гравців. 

Зроблено в Києві з ❤️
Для новин, колонок та подкастів — news@players.com.ua
Реклама та робота з партнерами — adv@players.com.ua

Антон Мазай (Видавець та Технічний Директор) — anton@players.com.ua
Олексій Харченко (Видавець та Головний Редактор) — alex@players.com.ua
Сергій Таран (Автор) — sergey@players.com.ua
© 2021-2024 Players. При використанні матеріалів сайту обов'язковою умовою є наявність гіперпосилання на сторінку розташування вихідної статті із зазначенням видання Players.