Сергій Таран

Портал Players запускає серію матеріалів, які направлені допомогти починаючим гравцям швидше прогресувати в грі. Розпочнемо ми з гайду про рух та швидкість руху в CS2.

База руху в CS2

В CS2 є два основних типи переміщення: ходьба і стрибки. Ходьба поділяється на три типи:

  • Біг – це найшвидший спосіб переміщення по мапі, але він занадто шумний, а стрільба під час бігу є неточною.
  • Ходьба (при зажатому Shift) – цей тип руху вдвічі повільніший за біг, але менш шумний і має більшу точність стрільби.
  • Рух у присяді – також безшумне переміщення, але швидкість знижується до третини від швидкості бігу.

Також в грі швидкість вашого переміщення напряму залежить від зброї у ваших руках. Наприклад, біг із ножем швидший за біг із пістолетом, а з пістолетом у руках можна бігати швидше за гравця з AWP. Найжорсткіші штрафи у кулеметів, вони зрізають швидкість майже на половину.

Розуміння мапи 

Одним із важливих аспектів при переміщенні в CS2 є знання мапи. Гравець із досвідом розуміє на які поверхні можна стрибати, як стрибнути, щоб залетіти на віддалений виступ або як далеко буде чутний звук приземления. Також гравець розуміє, як далеко його чути коли він рухається швидко, а коли треба йти на Shift. 

Стрейф і контр-стрейф в CS2

В CS2 cтрейф — це рух гравця з боку в бік. Якщо ви по черзі натискаєте клавіші «вліво» і «вправо», то ви стрейфуєте, і неважливо, з яким часовим проміжком ви це робите. Особливість цієї механіки в тому, що після того, як ви відпустите клавішу бігу вліво або вправо, персонаж у грі все одно зупиниться не миттєво, а зробить ще півкроку.

Існують різні види cтрейфу: широкий, короткий, присідання та стрілянина. Всі ці типи cтрейфу мають одну спільну рису – контр-стрейф. Так називається швидке натискання клавіші руху у зворотному напрямку наприкінці стрейфа. Завдяки йому можна моментально погасити швидкість і домогтися точності.

Крім того, ворог матиме менше часу зреагувати на вашу модель, що вилітає зі швидкістю ракети, але і влучити в вас буде набагато складніше.

Тренування стрейфу в CS2

Часто гравці тренують лише прицілювання під час розминки перед грою, хоча також увагу треба приділяти руху. Перше, що потрібно робити, це тренувати прицілювання. Ви будете робити це швидко, підсвідомо і не зовсім точно, але це буде чудова розминка, щоб відчути рух моделі.

Для цього можна використовувати тренувальну мапу Aimbots, де ви спочатку тренуєтеся у форматі tap-strafe (зупинитися, а потім стріляти), а потім, відчувши приціл, додаєте перешкоди у вигляді стін і стріляєте за ними, щоб вбити ботів. Таким чином, ви навчитеся швидко і точно зупиняти модель залежно від відстані до перешкоди.

Буст в CS2

Також до просунутих технік переміщення можна віднести різні комбінації стрибків і бігу. Так, присівши в стрибку можна забратися на поверхню трохи вище, ніж під час звичайного стрибка.

Присівши можна виступити в ролі платформи для іншого гравця. Це називається підсадка або буст, він допоможе забиратися на високі ящики. Ще гравець зверху може підстрибнути, щоб гравець знизу встав і забустив на ще вищу перешкоду свого товариша.

Ще в русі можна комбінувати буст і переміщення, що дозволяє робити ранбуст – це одночасне переміщення двох гравців, при цьому один стоїть на другому, який в кінці стрибає. Але це доволі складна комбінація та потребує чимало часу для відточення навичок.

Також варто звернути увагу на стрейф-джамп, що є базовим прийомом повітряної акробатики. Він виконується так: 

  • Розбігтися
  • Стрибнути
  • У стрибку натискати клавіші A/D з одночасним поворотом убік мишкою

Стрибки в довжину

Прискорившись під час бігу з ножем і стрибнувши вперед, ви пролетите таку ж відстань, як і під час звичайного бігу. Але цю відстань можна збільшити.

Щоб зробити стрибок у довжину, потрібно стрейфити в польоті за допомогою клавіш A і D. Коли ви натискаєте клавішу бічного руху, ви також повинні плавно переміщати курсор в ту ж сторону, роблячи стрибок довшим. Коли ви вже стрибнули, важливо відпустити клавішу W (рух вперед), інакше ваша модель буде ковзати в повітрі, і ви не наберете ніякої швидкості.

Механіка стрибків у довжину є ключем до «банні-хопу».

Bunny Hop в CS2

Bunny Hop — це вміння робити стрибки зі стрейфами в повітрі, ледь торкаючись землі. Цей вид руху дозволяє подолати швидкісний бар'єр у 250 юнітів у CS2. Щоб виконати цей трюк, потрібно зробити серію мінімум з двох довгих ударів поспіль.

Що потрібно робити для Bunny Hop: починаєте рух з ножем, розганяєтесь, робите довгий стрибок, і відразу після приземлення робите ще один стрибок на значно більшій швидкості. Цікавою особливістю є те, що після першого стрибка ви можете дістати зброю і все одно зробити стрибок, тому що коли ви дістаєте зброю в польоті, ваша швидкість зберігається.

Правильне виконання Bunny Hop вимагає особливої майстерності та точності в маніпулюванні клавішами руху. Швидше за все, ви зможете зробити це за допомогою тривалих і наполегливих тренувань.

Підйом по драбинах

Хоча в грі всього три мапи в змагальному пулі з драбинами, правильне переміщення ними допоможе вам заощадити дорогоцінний час. Щоб швидко піднятися подрабинами, вам потрібно піднятися по них, дивлячись убік, утримуючи клавіші W і A/D (залежно від того, в якому напрямку ви дивитесь).

Серфінг

Серфінг в CS2 потрібен для відпрацювання плавності рухів правої руки, для того, щоб навчитися стрейфитися в повітрі. При серфінгу потрібно тиснути кнопку руху в той бік, в якому знаходиться поверхня. Тепер вам залишається тільки контролювати швидкість рухом миші вгору і вниз. Запам'ятайте: жодних різких рухів. Смикнете мишу – впадете в прірву.

Раніше ми випускали матеріал, у якому зібрали мапи для тренування, де також є мапи, які допоможуть покращити навички рух в CS2. 

Теми:
Підписуйтеся на наш Telegram та Twitter, щоб бути в курсі останніх новин зі світу ігр і кіберспорту!

Останні новини

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Players —  це сучасне медіа про український та світовий кіберспорт. Про ігри, гравців та для гравців. 

Зроблено в Києві з ❤️
Для новин, колонок та подкастів — news@players.com.ua
Реклама та робота з партнерами — adv@players.com.ua

Антон Мазай (Видавець та Технічний Директор) — anton@players.com.ua
Олексій Харченко (Видавець та Головний Редактор) — alex@players.com.ua
Сергій Таран (Автор) — sergey@players.com.ua
© 2021-2024 Players. При використанні матеріалів сайту обов'язковою умовою є наявність гіперпосилання на сторінку розташування вихідної статті із зазначенням видання Players.