Сергій Таран

Вже 12 травня визначиться переможець 19-го сезону ESL Pro League з CS2. Редакція Players за підтримки нашого партнера FAVBET підготувала для вас історію створення цієї ліги.

Історія ESL Pro League розпочалась 28 квітня 2015 року, саме тоді було оголошено, що турнірний оператор ESL спільно з E-Sports Entertainment Association (ESEA) запускають лігу з CS:GO під назвою ESL ESEA Pro League. Заявлялось, що у 2015-му буде проведено два сезони із загальним призовим фондом $1 млн.

Тоді формат Pro League передбачав розподіл на два регіони – Європу та Америку, де грали по 12 команд. Колективи в своїх лігах грали між собою два кола за форматом bo1, після чого чотири кращих з кожного регіону потрапляли на LAN-фінал. При цьому, регіональні ліги гралися вісім тижнів і мали призовий фонд у $125 тис., а на фінальному турнірі розігрували $250 тис.

З часом формат проведення ESL Pro League трансформувався, в регіональних лігах було збільшено кількість команд до 14, з’явилися групова та стадія плей-оф. У 2018 році відбулось розширення EPL, американська ліга була розділена на Північну та Південну Америку. Також додалася ліга Азії та Океанії, яка згодом розділиться на дві окремі ліги.

Цікавим фактором ESL Pro League було те, що раніше команди запрошувалися тільки на перший сезон. Після чого вдалі виступи дозволяли залишитись в лізі, а останні місця вилітали в нижчу за рангом лігу ESEA. Зараз зберігається можливість потрапити на EPL через ліги ESEA, але додалися і інші турніри, які дають слоти на ESL Pro League.

11 сезон ESL Pro League повинен був стати першим без етапу регіональних ліг. Також до списку учасників доєдналися команди-партнери ESL, які зараз постійно мають слот на EPL. 

Але 11 сезон EPL мав пройти в березні-квітні 2020 року, а тоді світ накрила пандемія коронавірусу і локдаун. Через неможливість провести турнір на LAN, було прийняте рішення знову розділити команди на дві ліги — Європа та Америка, але вже без проведення фіналу за участю кращих команд з обох регіонів. За такою ж схемою пройшов і 12-й сезон EPL. 

Починаючи з 13-го сезону ESL Pro League всі команди знову грали в одній лізі, але не на LAN. Колективи мали просто базуватися в Європі, щоб грати на європейському сервері з комфортним пінгом. 

Повернення EPL на LAN відбулося з 15-го сезону, той турнір проходив у німецькому місті Дюссельдорф. Починаючи з 16-го сезону EPL, постійним місце проведення ESL Pro League стала Мальта, все через партнерство ESL та GamingMalta. Вперше Мальта мала прийняти EPL ще під час 11-го сезону, але перенесення в онлайн змінило плани компаній.

На даний момент, найчастіше ESL Pro League вигравали Fnatic, Astralis, MOUZ і FaZe Clan, всі колективи по два рази тріумфували на EPL. Але якщо врахувати в цю статистику переможців 11-го та 12-го сезонів, коли був розподіл на регіональні ліги без спільного фіналу, то у Fnatic і Astralis по три перемоги. 

При цьому, найчастіше медаль MVP виграв Робін ropz Кул, який отримував цю нагороду тричі. Двічі, граючи за FaZe і раз за MOUZ.

Звісно, багато фанатів CS не дуже задоволені сучасною ESL Pro League через велику кількість команд на турнірі, рівень яких є доволі посереднім. Тому, чимало людей починають слідкувати за турніром з плей-оф. Але це не заважає EPL набирати свої перегляди, за даними сервісу Esports Charts, 18-й сезон Pro League став третім за піком глядачів — 567.5 тис. Також до топ-5 за цим показников входить 17-й і 16-й сезони, які займають четверте та п’яте місце відповідно. 

Зараз вже точно відомо про проведення 20-го сезону ESL Pro League, який відбудеться у вересні цього року. Починаючи з 2025-го року, коли партнерські ліги будуть заборонені, варто очікувати на оновлену систему потрапляння на Pro League. 

Тож продовжуємо спостерігати за EPL та насолоджуватися цікавим контр-страйком. 


ТОВ «БУКМЕКЕРСЬКА КОМПАНІЯ «ФАВБЕТ». Ліцензія на провадження діяльності з організації та проведення букмекерської діяльності від 28.12.2022, видана згідно з рішенням КРАІЛ № 433 від 13.12.2022 та Ліцензія на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино в мережі Інтернет від 20.04.2021, видана згідно з рішенням КРАІЛ № 137 від 05.04.2021, зі змінами.

УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.

Теми:
Підписуйтеся на наш Telegram та Twitter, щоб бути в курсі останніх новин зі світу ігр і кіберспорту!

Останні новини

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Players —  це сучасне медіа про український та світовий кіберспорт. Про ігри, гравців та для гравців. 

Зроблено в Києві з ❤️
Для новин, колонок та подкастів — news@players.com.ua
Реклама та робота з партнерами — adv@players.com.ua

Антон Мазай (Видавець та Технічний Директор) — anton@players.com.ua
Олексій Харченко (Видавець та Головний Редактор) — alex@players.com.ua
Сергій Таран (Автор) — sergey@players.com.ua
© 2021-2024 Players. При використанні матеріалів сайту обов'язковою умовою є наявність гіперпосилання на сторінку розташування вихідної статті із зазначенням видання Players.