Олексій Харченко

Гравець Team Liquid Самуель Boxi Сван під час ESL One Birmingham 2024 з Dota 2 дав інтерв’ю порталу Players. Ми поговорили про фаворита турніру, програш Falcons, емоції і розвиток Dota.  

У післяматчевому інтерв'ю після матчу проти HEROIC ти сказав, що гра проти Falcons для тебе завжди 50 на 50. На жаль, ви програли, а вони відігралися з рахунку 0:1. З твоєї точки зору, що пішло не так? Я маю на увазі, які були помилки? Можливо, неправильний пік?

Ні, я не думаю, що наш пік проти Falcons був настільки поганим. Я думаю, що, можливо, у другій грі я сказав, що не впевнений у тому, як буде грати Templar Assassin. Тому що, коли деякі команди люблять брати Viper, це може бути трохи складно для Templar. Але я думаю, що серія була досить близькою. Я вважаю, що ми виступили досить добре, враховуючи, що ми були дуже виснажені грою на початку дня і тим, що нам довелося дуже довго залишатися на арені. Наприклад, коли китайці грають свою 80-хвилинну гру, а потім настає 01:00 ночі, а ти граєш вже 14 годин і намагаєшся зробити все, що в твоїх силах.

Ви були виснажені? 

Так, було кілька слабких ігор з нашого боку. Чим довше минає день, я впевнений, що якби я переглядав ігри, я б думав: «Що за лайно відбулося?».

Це дуже цікавий момент. Давай порівняємо Dota з іншими дисциплінами. Наприклад, Counter-Strike. У CS теж бувають довгі ігри, але в Dota - 5 годин... ESL сьогодні сказали, що минулий день був найдовшим за всю історію подій ESL One. Як ти з цим справлявся? 

Це просто частина гри, і ви повинні, як гравець, бути в змозі впоратися з цим і пройти через це. Ми намагалися, і, очевидно, це не виправдання, що всі втомилися, і у всіх були довгі дні, але це просто характер того конкретного дня, він був дуже довгим, і ми зіграли трохи гірше, ніж хотілося б, очевидно. Я думаю, що найкраще для мене особисто було б, можливо, повернутися в готель між серіями і розслабитися, можливо, прийняти душ. Можливо, навіть трохи полежати в ліжку і ментально перезавантажитися. 

Але це було неможливо, тому що до місця проживання було досить далеко їхати на машині. Мені сказали, що це неможливо, тому що ігри можуть закінчитися, а вони, очевидно, були дуже довгими. 

Це може бути досить важко. Для мене набагато приємніше провести весь час наодинці або зробити перерву в тиші і спокої, в темній кімнаті. Можливо, прийняти душ, можливо, послухати музику. Але на арені завжди така метушня.

Чи є у вас в команді психолог?

Зараз ні, але раніше був. У нас є кілька хороших порад про те, як спробувати, можливо, не медитувати, але знайти розслаблення для мозку, тому що насправді, це те, що ти найбільше використовуєш під час гри. Я читав про шахістів. Вони спалюють багато калорій, поки думають. Дуже багато. І я відчуваю, що те ж саме, мабуть, відбувається і з гравцями в Dota. Ти дуже виснажуєшся в голові під час гри. Очевидно, що твоє тіло просто сидить на місці. Ти не витрачаєш багато енергії. Я не кажу, що ми програємо через втому, але я думаю, що це один із факторів.

Я б не сказав, що причина нашої поразки в тому, що у нас були погані піки. Просто наша гра не відповідала стандарту. Я зробив кілька дуже поганих помилок. Я навіть не знаю, як це сталося.

Можна детальніше? Ти граєш як саппорта. Як би ти оцінив свій виступ у цьому конкретному матчі та загалом на турнірі?

Я думаю, що турнір був трохи важким для мене. В цілому. У деякі дні у мене була досить висока температура, якась застуда. 

Думаю, у мене погана імунна система. А потім були довгі дні, коли доводилося грати тай-брейки, і ти почувався не дуже добре, але ти накачував себе парацетамолом.

Я думаю, що в серії з Falcons перша гра була для мене хорошою, а друга - нормальною. Думаю, в третій грі я трохи переборщив. Пам'ятаю, я помер під час першої крові, а герої просто з'явилися на моєму моніторі з нізвідки. Я не зміг зосередитися.

Окей, ти згадав про емоції. Я хочу запитати, хто є найбільш емоційним гравцем у команді? Як команда і ви особисто справляєтеся з емоціями, адже вони можуть допомогти або не допомогти під час гри.

Я думаю, що нервувати або хвилюватися, можливо, це трохи одне і те ж саме. Це залежить від того, як багато ти знаєш, і чи ти занадто схвильований, чи зовсім не схвильований. 

Зазвичай є щось середнє між ними. Я думаю, що цей турнір був досить хорошим для нас. Я б не сказав, що ми нервуємо. Можливо, як кілька років тому, у нас були б проблеми. Коли ми потрапляли на закордонні турніри, це було великим тиском. 

Я думаю, що зараз все нормально. Для мене особисто тиск - це дуже добре. Це змушує мене більше зосереджуватися. Я думаю, що це добре, не тільки через натовп і атмосферу, але й коли це важлива гра. Я відчуваю, що граю краще. Мені легше зосередитися і викластися на повну. Для нас, як для команди, це може бути трохи злетом і падінням. Іноді може бути занадто великий тиск. Але зазвичай краще мати трохи, ніж не мати зовсім.

Ти згадував, що не боїшся грати під тиском. Натовп дуже підтримував тебе під час того матчу. Що ти можеш сказати про натовп у Бірмінгемі?

Грати з натовпом - це весело. Я думаю, що більшу частину часу вони на нашій стороні. Здається, ми їм подобаємося. Я пам'ятаю, що були деякі турніри, можливо, в Перу, де натовп дуже сильно свистів щоразу, коли якась команда використовувала дим. Очевидно, що це може трохи зашкодити. Але я думаю, що це все одно була дуже весела публіка, дуже пристрасна.

Думаю, тут, у Бірмінгемі, було чудово. Я думаю, що грати перед натовпом - це весело. Це набагато більш захоплююча атмосфера, коли ти відчуваєш, що вона більш жива. 

Деякі онлайн-турніри не здаються такими веселими чи важливими, хоча, можливо, ти не зустрічаєшся з людьми і не бачиш, як вони діляться емоціями. Це як петля зворотного зв'язку, коли відбувається щось хороше, натовп шаленіє. Це весело, і ми намагаємося бути цікавими для всіх, хто дивиться.

Який твій прогноз? Хто виграє турнір?

Я думаю, що Falcons, ймовірно, найсильніша команда тут, виходячи з їхніх попередніх результатів. У той же час я відчуваю, що Falcons показали певну слабкість. Ви знаєте, вони програли Tundra. 

Я думаю, що з'являються нові герої, і мета не дуже добре вивчена. Багато команд грають у дуже різні речі. Китайці кожну гру грають Clinkz, а Tundra грають своїм набором героїв. Falcons грають своїми героями. 

Зазвичай все залежить від того, як ви граєте один проти одного та від того, якими героями ви граєте. Я думаю, що переможуть Tundra або Falcons. 

Що ти думаєш про останній патч для Dota 2? Що ти відчуваєш з точки зору гри, з точки зору еволюції, чи йде вона в правильному напрямку?

Так, це було добре. Деяких героїв трохи підправили. Я думаю, що для героїв, які явно є героями Tier 1, повинні бути більш збалансовані патчі.

Зазвичай з часом все врівноважується. З'являються нові герої, які роблять інших героїв слабшими, і так далі, і так далі. Але було трохи прикро, що Chen був заборонений протягом трьох місяців поспіль. На даний момент ніхто навіть не хоче грати в нього, тому що він просто був заборонений так довго. Це просто невідомий фактор. 

Я відчуваю, що так само відбувається і з Pangolier. Вони стільки разів змінювали та покращували героя, а натомість випадково “відполірували” його. Я просто хотів би, щоб цього героя трохи зменшили в силі, зовсім трохи, а потім вже вирішувати далі. Але два місяці банити, а потім знову обирати того самого героя - це трохи нудно, я вважаю.

Загалом, якщо поглянути на еволюцію розвитку Dota, як ти вважаєш, вона йде у правильному напрямку чи ні? Що варто було б додати в гру?

Очевидно, що зараз це вже не та Dota, що була п'ять чи 10 років тому. Я почав грати в Доту, коли мені було сім років. Не було рюкзака в Dota 2, не було половини героїв, які є зараз.

Я думаю, що це робить гру веселою та свіжою, коли вони додають нові речі. Я думаю, що більша мапа була дійсно крутим рішенням. Я думаю, що багато речей було зроблено у правильному напрямку. Так що це покращення, так. Я б сказав, що це круто, коли вони йдуть на певний ризик і вирішують проблеми, відкривають нові можливості для творчості і для гри в різні способи. Я думаю, що це погано для гри, коли вона стає трохи прісною. Я думаю, можливо, зараз є деякі речі, які я хотів би змінити.

Наприклад?

Ну, мені здається, що гліфи і вежі, можливо, були трохи занадто сильними. Я думаю, що стає дуже важко тиснути на вежі, тому стає дуже легко просто бігати навколо і в смоку, наприклад. Але в той же час, напрямок в цілому, я думаю, дуже хороший. Мені подобається, що вони обережно ставляться до кардинальних змін і намагаються не переборщити з чимось. Можливо, іноді це могло б відбуватися трохи швидше.

Дякуємо за підтримку проєкту — нашим друзям з FAVBET, що активно підтримують кіберспорт та роблять його ближчим для українських фанатів.


ТОВ «БУКМЕКЕРСЬКА КОМПАНІЯ «ФАВБЕТ». Ліцензія на провадження діяльності з організації та проведення букмекерської діяльності від 28.12.2022, видана згідно з рішенням КРАІЛ № 433 від 13.12.2022 та Ліцензія на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино в мережі Інтернет від 20.04.2021, видана згідно з рішенням КРАІЛ № 137 від 05.04.2021, зі змінами.

УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.

Підписуйтеся на наш Telegram та Twitter, щоб бути в курсі останніх новин зі світу ігр і кіберспорту!

Останні новини

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Players —  це сучасне медіа про український та світовий кіберспорт. Про ігри, гравців та для гравців. 

Зроблено в Києві з ❤️
Для новин, колонок та подкастів — news@players.com.ua
Реклама та робота з партнерами — adv@players.com.ua

Антон Мазай (Видавець та Технічний Директор) — anton@players.com.ua
Олексій Харченко (Видавець та Головний Редактор) — alex@players.com.ua
Сергій Таран (Автор) — sergey@players.com.ua
© 2021-2024 Players. При використанні матеріалів сайту обов'язковою умовою є наявність гіперпосилання на сторінку розташування вихідної статті із зазначенням видання Players.