Софія Піхало

Менеджер ростеру з CS:GO кіберспортивної організації ESC Gaming Артур Головко дав ексклюзивне інтерв’ю репортерці Players Софії Піхало та розповів про український склад з CS:GO, важливість медійності в кіберспорті, співпрацю зі спонсорами та повернення тегу ESC на професійну сцену. 

ESC Gaming підписали український склад з CS:GO, та планують зібрати український склад з VALORANT. Чому клуб вирішив працювати саме на український ринок?

Це було співпадіння. В цей момент ми займались з Владиславом bondik розвитком українських гравців, ми підбирали українських талантів. Деякі нас згадують в такий для нас принизливий момент, коли ми були під тегом Cossacks, на жаль це не спрацювало. Після того ми почали шукати нових талантів, нові перспективи для розвитку українського CS і я, як менеджер, займався пошуком організації і в цей момент наткнувся на ESC Gaming. Ми з ними поспілкувалися, ми відчули що у нас один і той самий вайб, ми хотіли досягнути тих самих цілей, але тут ще доповнення, що ми створили чисто український рух. У нас тренер і всі п’ять гравців з України. Як ви бачите, ми стараємось, розвиваємось, граємо.

Оскільки проект по CS добре проходить, то в нас був хороший контакт з одним українським гравцем у VALORANT, якщо не помиляюсь з ніком MonOkson. Йому довірили можливість створити український ростер з VALORANT. Сподіваємося, що ми будемо успішні. 

Що чи хто підштовхнув організацію взяти markeloff та які плани по співпраці з ним?

Підштовхнув я. Це було кумедно, ситуація коли в тебе є контакти, ти віриш в людей і ти хочеш щоб про них більше згадували, щоб люди їх бачили, так само я був фанатом цих людей — Edward, markeloff та інших. Я сказав: “якщо хочете, я можу і markeloff покликати”, вони такі сидять “оk, go, why not?”. Я написав Єгору, мені допоміг bondik з’єднатися з ним і як бачите, ми бачимо тепер його на Twitch. Я хочу щоб він частіше з’являвся, але як ви знаєте зараз нехороші, непрості часи для України і не завжди виходить регулярно стримити, бо є тиск на людину.

Як сильно просунулась работа над підписанням складу з VALORANT?

На цей момент я зараз багато чого сказати не можу, на жаль. Зараз з нами немає наших німецьких колег, я думаю вони могли б більше відповісти. Але, як я чув, ми в хорошому напрямку зараз.

Чи є в ESC плани заходити ще в якісь дисципліни?

Слідкуйте за нами, ми хочемо стати мультигеймінговою організацією. Особливо, якщо люди мають справжнє натхнення та бажання розвиватися в цьому напрямку і їм треба якась організація. Для нас ESC — це вже великий бренд, принаймні для знавців CS. Зараз багато людей не знають нашу організацію взагалі, я питаю, що таке ESC, а вони без поняття. Але ми хочемо, щоб ми розвивалися і могли допомагати підростаючим гравцям досягати вершин.

Якщо в українського складу з CS:GO не вийде досягти вершин, чи плануєте ви переходити на інтернаціональний склад? 

Все відкрито, ми зараз поставили собі milestone та будемо дивитися, як ми будемо розвиватися. Звісно, хотілось би українських гравців, поки що ми не змінюємо напрямок в цьому, ми дуже віримо в хлопців і вболіваємо, там такі нерви у людей. Ми коли дивимося матчі, то інколи можна швидку викликати від переживань [сміється]. Якщо все буде добре і постійно будуть бажаючі люди, які будуть нам писати і казати “привіт, я маю, що показати”, то, звісно, ми розглянемо їх. 

Стосовно нещодавніх новин від Valve про зміну правил про проведення турнірів. Яка ваша думка про це?

Для великих брендів, очевидно, це погано. Люди, які слідкують за сценою, знають, що є партнерські угоди, які впливають дуже сильно на маркетинг організації. Я б сказав, що деякі клуби заслужили постійно приймати участь в турнірах, а деякі може і не заслуговують через останні результати, можливо їм треба було якось ребутнутись. Але водночас для таких організацій, особливо для нас, відкриваються нові двері, бо немає такої конкуренції. Для всіх відкрилась можливість потрапити наверх. 

Як так вийшло, що німецькі спонсори захотіли спонсорувати ESC? 

Багато людей просто дивляться, що робиться зовні, так само, як чути від гравців, коли вони говорять, що аналітики поняття не мають про що вони говорять, така сама ситуація стосовно організації. Люди не розуміють наскільки зараз важко знайти спонсорів, які будуть вірити вам і підтримувати фінансово. Є спонсори які хочуть цифри бачити, а деякі кажуть “ну окей, якщо ви зараз не проходите, то наступний раз”, тобто вони хочуть ідею підтримати. І німецькі спонсори мають інтерес до українського ринку. Якщо подивитись на нашу організацію, на наші команди, це ж очевидно, спонсор бачить нас, вони знають, що наша фан база з України, то якщо ми будемо їх рекламувати, то ціль ринку — Україна. 

Зараз у нас є партнер Nyfter, вони роблять клавіатури, миші, розвиваються, ми зараз отримали з ними можливість робити кастомні моделі. Ми можемо казати, що змінювати в цих продуктах, що для нас дуже круто. Ми можемо зробити собі власні мишки, це я думаю мрія кожного геймера казати, що це зроблено на основі моєї руки. Але, наприклад, клавіатури в них інших розкладок і ми кажемо, що це проблемно буде, бо якщо я зараз гравцям дав клавіатури, вони інші клавіші мають, і це для них незвично користуватися ними. 

Вони зацікавлені інвестувати в таке, але їм треба йти на компроміс, тобто повністю змінювати виробництво. І тут у німецьких інвесторів є проблема, вони кажуть було б круто, щоб ви німців підписували і німецьку сцену розвивали. 

Тобто, теоретично вам потрібен німецький тренер? 

Бажано гравці, на гравців дивляться. От якщо подивитися зараз на презентацію команд на IEM, я кажу, було б краще, якщо б ще анонсували тренерів, бо тренер, це такий кістяк в командах. Без нього може все працювати, або без них все піде боком і поламається вся система, довіра серед гравців, або як вони будуть грати загалом.  

Наскільки важлива медійність для залучення спонсорів? 

Це важливо, якщо зараз подивитися на нас, то в нас є три молоді гравці, які взагалі не слідкували за своєю медійкою, і вони не звикли до того. Тому їм треба казати “хлопці, якщо ви навіть не будете в майбутньому в ESC Gaming, ми хочемо, щоб ви були успішні, тому вам треба паралельно розвивати і медійку”. Деякі стримлять, деякі роблять пости в Instagram, деякі пишуть в Twitter, але на даний момент, їх треба трошки пнути: “робіть хлопці, бо ви забуваєте, це для вас, а не для нас“, все що робиться на їх каналах.

Так само ми маємо bondik, який навпаки активно працює. Я взагалі пишаюся bondik, це наш такий самий золотий хлопець в команді. Він і на трансляціях буває в Maincast, і постить щось і пише в Twitter, і взагалі дуже любить спілкуватися з людьми, розповідати щось на подкастах у Leniniw. Медійка це дуже важливий фактор для всіх людей, які хочуть попасти в кіберспорт. Тому відразу звикайте до того, що окрім того, що ви тренуєтесь, ви мусите постійно слідкувати за своєю медійкою, постити, де ви приймаєте участь, що ви граєте, що ви виграли, що ви програли. Якщо вас частіше буде показувати алгоритм Twitter, то вас більше людей помітить. 

Як сильно впливає Monte на українську медійку і чи берете ви з них приклад? 

Я від себе кажу, я вважаю, що вони роблять круті дії. Мені сподобалась ідея з джерсі, де вони підписали користувачів які придбали джерсі, що вони підтримують UNITED24 та QR-код - то прикольний мув був. Вони молодці, я спочатку не думав, що це так проб’ється. Я роками знаю DemQQ і казав йому, що він здібний, я радий, що в нього хороша команда, яка успішна. Monte дуже впливають на медійку, очевидно.

Але при цьому в нас є українські команд які більше займаються медійкою, ніж іграми і результати в них середні. 

Ну комусь це в кайф. Є різні стримери, кастери, які роблять мікси та грають на якихось фанових турнірах. Звісно, деяким це цікаво, вони вболівають, бо це та людина, яка приносить їм радість, або їм цікаво дивитися їх контент. Тому наприклад є шоу-матч, де bondik грав з Edward, з хлопцями, і там дуже дивна ситуація вийшла, я навіть чесно не можу пояснити, що там трапилось. Там uQlutzavr був в нас заміною і через нього нас, на жаль, дискваліфікували. Я не можу нічого сказати стосовно того. Але там були стримери, кастери, які як раз медійні персони, а не гравці. Якщо людям цікаво це дивитися, то чому ні. 

Які платформи найкраще підходять для розвитку медійки?

Залежно, яку публіку ти очікуєш. Якщо ти з Європи, можемо подивитися на jL, він стримить, він дуже активний в Інстаграмі і в Твіттері, це якщо на західний ринок йти, самі важливі платформи. Якщо ти їх ведеш, то публіка буде більша. 

Якщо ти з держав Східної Європи, з держави оккупанта, або Казахстана, може Telegram, дуже хороший ресурс. Я вам скажу так, німці не люблять Telegram, бо для них Telegram — це портал конспіраторів. В німців дуже сильна віра в деякі предмети, наприклад, якісь праві радикальні рухи, конспіратори  ведуть свої канали в Telegram, бо їх там не відслідковують, бо німецька влада не може їх відслідкувати там. Це прямо для них свого роду даркнет. 

Хоча, коли я працював над іншими проектами, то казав, що Telegram - найкращий ресурс для спілкування, бо там можна відоси завантажувати, канали робити для фантів і писати для них напряму. Я думаю, Telegram краще в цьому випадку, бо там немає тої реклами, яка зараз почала з'являтися з тих пір як Ілон Маск взяв Твіттер і там ти більше бачиш якесь сміття, ніж ті канали які хочеш відслідковувати. 

Підписуйтеся на наш Telegram та Twitter, щоб бути в курсі останніх новин зі світу ігр і кіберспорту!

Останні новини

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Players —  це сучасне медіа про український та світовий кіберспорт. Про ігри, гравців та для гравців. 

Зроблено в Києві з ❤️
Для новин, колонок та подкастів — news@players.com.ua
Реклама та робота з партнерами — adv@players.com.ua

Антон Мазай (Видавець та Технічний Директор) — anton@players.com.ua
Олексій Харченко (Видавець та Головний Редактор) — alex@players.com.ua
Сергій Таран (Автор) — sergey@players.com.ua
© 2021-2024 Players. При використанні матеріалів сайту обов'язковою умовою є наявність гіперпосилання на сторінку розташування вихідної статті із зазначенням видання Players.