S.T.A.L.K.E.R. 2 отримав патч 1.7 під назвою «Експедиція»
Сергій Таран
17.11.2025
GSC Game World випустила новий масштабний патч для S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl. Оновлення 1.7 отримало назву «Експедиція».
Новий патч додає новий рівень складності, нові аномалії, поліпшує A-life. Також розробники зробили багато чого «під капотом», щоб підвищити продуктивність на всіх платформах, налаштуваннях і графічних пресетах.
Список всіх змін (можливі спойлери сюжету)
Основні зміни
Виправлення та покращення системи A-Life
Рівень складності Майстер та Expedition Mode (Цей рівень складності можна вибрати тільки на початку гри)
Оновлення зіркості NPC та поведінки в бою
Оновлення характеристик інвентарю та спорядження
Перероблено системи витривалості та спринту
Нові аномалії
Покращення прицілювання на контролері
Імерсивний режим
Новий сценарій погоди Дрібний дощ
SD-карти з купонами
ШІ та Бойова система
Тепер неігрові персонажі й навіть мутанти б'ються за контроль над точками інтересу, блокпостами й локаціями (за винятком хабів). Крім того, вони завзято захищають свої лігва й території від особливо настирливих сусідів — сталкерів. Увірватися в гущу бою чи обійти його стороною? Вирішувати лише вам!
З оновленням 1.7 противникам стало важче помітити вас у високій траві чи очереті й цілитися крізь кущі. Перестрілки на болотах нарешті стануть чесними! Тепер можна використовувати рослинність на повну, але будьте обережні: що ближче ви підберетеся до ворогів, то вищий ризик, що вас помітять.
Виправлено деякі проблеми з некоректними локаціями NPC.
Покращено реакцію AI на ворожі дії гравця.
Оптимізація поведінки NPC під час викиду.
Виправлено проблему, коли A-Life NPC іноді відходили вбік після виявлення ворога.
Виправлено проблему, коли A-Life NPC не рухалися після завантаження збереження, зробленого по дорозі до укриття.
Виправлено проблему, коли NPC могли отримувати шкоду від вибухів, перебуваючи за кількома стінами.
Виправлено проблему, коли деякі кабани виглядали як людські NPC поблизу Малахіту, що спричиняло краш гри.
Виправлено проблему, коли контролер міг атакувати зомбованих підконтрольних NPC.
Виправлено проблему, коли NPC не реагували на постріли з Гаусс-гармати, що влучили поблизу них.
Налаштовано бойову поведінку бандитів у пролозі.
Виправлено анімації смерті мутантів у деяких конкретних випадках.
Виправлено проблему, коли NPC не поверталися до точки призначення після раптового бою.
Виправлено проблему, коли випадкові нейтральні сталкери ставали ворогами персонажа гравця.
Виправлено проблему, коли NPC застрягали в циклі анімації витягування зброї.
Виправлено проблему, коли NPC не могли стріляти по гравцю після того, як той підповз занадто близько в присіді.
Виправлено проблему, коли мутанти могли змінювати позицію під час стрибка в повітрі.
Виправлено проблему, коли деякі NPC не ховалися від викиду і гинули в локації Залісся.
Багфікси, краші, та оптимізація
Виправлено проблему, коли гравець міг миттєво померти після швидкого переміщення
Виправлено візуальні проблеми аномалій.
Виправлено проблему, коли гравець не міг встановити x8 приціл на Mark I EMR.
Виправлено проблему, коли апгрейди для M860 не відображалися.
Виправлено проблему із затримкою реакції мутантів при їх вбивстві.
Виправлено проблему, коли гра могла зависнути на початку викиду.
Виправлено проблему, коли гра зависала, якщо Скіф був перекинутий мутантами, коли сидів біля багаття.
Виправлено проблему, коли бекап-файли сортувалися випадково після повторного відкриття меню backup.
Виправлено проблему, коли курсор ставав некерованим після розміщення кастомного маркера геймпадом.
Виправлено проблему, коли повідомлення про отримання записів залишалися на екрані нескінченно.
Виправлено проблему, коли, якщо Numpad 5 та 2 були призначені для руху вперед/назад, обертання камери вгору/вниз також активувалося.
Виправлено проблему, коли деякі стальні гільзи на землі виглядали повністю чорними.
Виправлено проблему, коли деякі металеві об'єкти змінювали колір при наближенні.
Виправлено проблему, коли змінені кнопки для використання ПНБ не працювали під час діалогів.
Виправлено проблему, коли aim assist вимикався після відкриття меню паузи.
Виправлено проблему, коли гравець не міг активувати NVG за допомогою колеса миші під час підйому по драбині.
Виправлено проблему, коли псі-ефект залишався після виходу з небезпечної зони для деяких користувачів.
Виправлено проблему, коли деякі гравці могли ставати безсмертними після певної місії.
Виправлено проблему, коли дуже гучний звуковий ефект води чувся навколо НДІЧАЗ та навколо боліт.
Зменшено споживання ресурсів перед початком катсцен.
Оптимізація продуктивності при влучанні снаряда в поверхню.
Оптимізація продуктивності гранат.
Виправлено проблему, що спричиняла проблеми з продуктивністю для об’єктів всередині аномалій.
Виправлено проблему, коли ліхтар з'являвся над головою NPC з ПНБ.
Виправлено нескінченне завантаження на збереженнях, зроблених у барі.
Виправлено неможливість зробити два збереження поспіль після перезапису чи видалення попереднього.
Виправлено нескінченний екран завантаження на збереженнях, зроблених на базі Полудня.
Виправлено проблему, коли aim assist не працював після завантаження збереження.
Виправлено понад 90 крашів.
Оптимізація
Оптимізовані сітки листя (зміни в продуктивності можуть бути особливо помітні в Рудому лісі).
Оптимізовані матеріали листя.
Оптимізовані будівлі Ростока (полігони архітектури та поліпшення колізій).
Оптимізовані будівлі регіону Дуга (полігони архітектури та поліпшення колізій).
Оптимізація стрімінгу в найбільш інтенсивних локаціях (Залісся, Росток, Терикон).
Оптимізоване освітлення на Териконі, Заліссі, НДІЧАЗ, Ростоку.