Олексій Харченко

Британський аналітик і кастер Dota 2 Робсон TeaGuvnor Меррітт знайшов час у своєму насиченому графіку під час ESL One Dota 2 Birmingham, щоб обговорити з головним редактором Players Олексієм Харченко британську Dota-сцену, новий патч, еволюцію гри та підтримку України під час війни. 

Дякую, що приділив нам час для інтерв'ю. Зараз ти працюєш на ESL One Birmingham. Як тобі працюється, що ти можеш сказати про натовп і загалом про повернення турніру в Бірмінгем?

За п'ять років, що його не було, це була найбільша втрата для нашої сцени, тому що британська публіка, на мою думку, є однією з двох найкращих у світі. Звук, атмосфера, ми просто кричимо і вболіваємо за будь-яку команду.

Якщо є хороша гра, ми кричимо за неї. Неважливо, звідки ти, нам важлива сама Dota. Тому що у нас не так багато гравців, так? У нас не так багато, у нас є один гравець, у нас є Ari. Коли OG грали, це було неймовірно. А тепер вони вибули, і натовп такий: «Кого нам тепер підтримувати?». Тож я збираюся переконати своїх хлопців, щоб вони, можливо, підтримали Falcons у фіналі. 

Це допоможе згуртуватись, придумати якісь кричалки, тому що ми не дуже добре вміємо придумувати нові кричалки, ми добре вміємо використовувати старі. На кшталт «OG, OG або let's go Liquid». Але ми знайдемо якісь нові кричалки, трохи повболіваємо за Falcons у фіналі, а там подивимося, що з того вийде. Але знаєте, Falcons - фаворити. 

Ти згадав одного гравця, Ari. Чи можеш ти сказати, що відбувається з британською Dota-сценою загалом? Тому що, наприклад, у Counter-Strike також бракує гравців на професійному Tier 1 рівні. Чому? 

Британська сцена зростає, у нас багато консольних ігор. Ми багато граємо у FIFA та Call of Duty. Раніше у нас також була велика сцена Halo. Це просто культура дорослішання та доступу до більшої кількості ігор. Навіть сьогодні багато людей, які не грають у комп'ютерні ігри, мають консолі. Щоб мати комп'ютер для ігор, потрібно бути частиною маленької команди. 

Дота настільки складна, що вам потрібен не лише комп'ютер, щоб грати в інші ігри, ви повинні бути достатньо захопленими, щоб заглибитися в Доту, а це, знову ж таки, дуже складно. На жаль, така ж ситуація і з тренерами. Що стосується гри, то в нас є Ari, TANNER. У нас був symetricaL. У нас є чотири гравці. У нас був один тренер. У нас ніколи не було багато. Дивлячись на сцену і на те, що я знаю, у нас не так багато перспективних гравців. Це сумна реальність. Але що стосується фан-бази і натовпу, ми знаходимося на S-рівні. Що стосується гравців, які беруть участь у змаганнях, без коментарів. Не дуже добра ситуація. 

Що має змінитися, щоб залучити більше гравців на Tier 1 сцену у Великій Британії? 

Для Великобританії? Такі події, як Бірмінгем, де вам потрібен лише один момент, коли сьогоднішні 8K MMR-гравці побачать натовп, відчують атмосферу і це підніме їх мотивацію не просто бути 8K-гравцями, а й перейти на 10K, 11K, 12K, чи не так? Щодо мене, то у 2018 році я був серед 400 найкращих сапортів. Я відвідав Бірмінгем, і це розпалило моє бажання йти далі, йти глибше в кар'єрі.

Потім я став тренером і почав займатися мейджорами і тому подібними речами. Для мене саме ця подія та спільнота на місці підштовхнули мене йти далі. Я думаю, що найпростішою відповіддю буде проведення заходів у нашій країні, це найкраща відповідь. Ми можемо говорити про низовий рівень і все таке, але про це легко говорити. Але потрібен час, щоб справити вплив, ми це вже спробували. На жаль, це не спрацьовує. Потрібно багато інвестицій без реальної віддачі, і жоден спонсор не скаже: «Будь-ласка, я даю вам $10 000 і нічого не отримаю назад, тому що громада і організації нижчого рівня - це чудово, але для успіху потрібно багато рухомих частин. Тож заходи - це добре. 

Чи бачиш ти зараз, як це розвивається? Я говорю про потенційно більшу кількість подій у Великій Британії, які сприятимуть розвитку сцени. 

В цьому випадку стає трохи незручно, тому що до Брекзиту було легко проводити заходи. Потім у нас був COVID, тому все трохи ускладнилося з отриманням віз і доступом до країни під час COVID, звичайно. Зараз ми перебуваємо на тому етапі, коли всі розуміють, як користуватися новою системою і яку позицію займає Великобританія. 

Я думаю, що в Бірмінгемі, в Лондоні проходять заходи з Counter-Strike, я думаю, що в Лондоні відбудуться деякі заходи з League of Legends, MSI. Великі ігри повертаються до Англії. Я думаю, що це неминуче, щойно люди зрозуміють, наскільки хороша наша публіка, наскільки доступно дістатися сюди з Європи та решті світу, я думаю, що буде набагато більше подій у Великобританії, або я сподіваюся на це, будучи упередженим, будучи британцем. Я думаю, що це дуже хороший хаб для кіберспорту, для фанатів.

Ти згадував, що був тренером, а тепер ти кастер і аналітик. Що тобі зараз подобається більше? 

Я думаю, що зараз я хотів би знову стати тренером, але, звичайно, я щасливий бути кастером, тому що в Доті, що б ти не робив протягом останнього року, люди запам'ятовують тебе саме за цим.  Ніхто насправді не пам'ятає і не переймається тим, що я був тренером. Я тренував MISERY, Kingrd, великі імена, так? Ми потрапили на мейджори, вибили KuroKy з якогось мейджора DreamLeague, Liquid. Ми майже перемогли rOtK, який тренував Vici Gaming. 

Це круте лайно, але це не має значення, тому що то був 2019 рік. Тож зараз я хотів би повернутися до тренерства, бо вважаю, що я все ще в курсі подій, все ще захоплений, граю на досить високому рівні. Кастити - це чудово і весело, але тренувати, знову ж таки, натовп.

Це просто, натовп. Якщо ти тренуєш і впливаєш на команду, отримуєш схвальні вигуки - це хайп. Говорити про це - теж дуже круто, але мати можливість сказати: «Я обрав героя, який змусив усіх піти», - так, це зовсім інший рівень енергії. Я хотів би відчути це знову, перш ніж Дота врешті-решт проб'є собі дорогу. Але Доті залишилося п'ять, десять, неважливо, скільки років. У якийсь момент я, мабуть, повернуся до коучингу. 

Вийшов новий патч. Як він тобі? Що думаєш про нього? 

Я не надто проти. У перший день люди очікували, що Crownfall буде всім і одразу. Коли патч вийшов, всі зрозуміли, що це чотириступеневий патч. Я радий, що ми донесли до всіх: «Гей, Crownfall буде складатися з чотирьох частин». Першим був дуже детальний вид активності в стилі повзання по печерах. Другий акт може бути геймплеєм, і третій акт може бути геймплеєм, так? 

Тому я не проти того, щоб все відбувалося поетапно. Я не очікую, що все буде в один день, і вони витратили на це стільки часу, що я б очікував, що кожен акт матиме певний рівень флеру. Можливо, перший акт був розрахований на звичайну аудиторію, так? Можливо, другий акт - для професійних гравців. Тож я збираюся відкинутися на спинку крісла і просто насолоджуватися тим, що готують Valve. Я поняття не маю, як вони працюють у цьому плані, і не збираюся сидіти тут і висловлювати випадкові судження. Мені подобається спочатку побачити все, перш ніж вдаватися до аналітики.

Ти вже давно на сцені, що варто було б змінити в Dota? Якісь покращення для казуального гравця та професійних гравців? 

Наприклад?

Наприклад, механіку, можливо, героїв. Загалом, що ти думаєш про гру? 

Мені подобається, що Dota складна, і Valve не соромиться додавати нові функції за рахунок спрощення гри. Вони можуть зробити інтерфейс простішим для розуміння, але мені подобається те, що у нас складна гра. Мені б хотілося, щоб цей шлях продовжували і надалі, а потім просто мали гарні допоміжні речі в грі, графічний інтерфейс (HUD).

Якщо ми встановлюємо якусь божевільну нову механіку, то доповнюємо її хорошою системою, щоб навчити гравця користуватися нею. Я думаю, що для того, щоб Dota була хорошою, вони повинні продовжувати робити те саме лайно, яке вони робили протягом багатьох років. Мільйони людей все ще грають у гру. У цьому немає нічого поганого. Просто переконайтеся, що ми йдемо в ногу з якістю функцій. Valve впроваджують їх кожні два місяці. Можливо, вони не оголошують про це, але вони є в грі. Я просто думаю, що якщо ми будемо підтримувати якість функцій на тому ж рівні, що і наша гра, і наскільки вона глибока, то наша гра проживе ще дуже і дуже довго.

Без питань.

Саме так. Коли ви завантажуєте гру, ви не хочете думати: «О, як мені це зробити?». Мені потрібно провести деякі дослідження. Це має бути в грі. Все повинно бути там і бути доступним. Valve наближається до цього, але ми ще не досягли цього. Але як тільки вони туди доберуться, ця гра буде такою гарною, якою вона була завжди.

Я помітив, що у тебе є значок з українським прапором. 

Звісно, так. 

Я також знаю, що ти жив в Україні деякий час, і наскільки мені відомо, твоя дівчина українка і ти багато підтримуєте Україну. Можеш розповісти мені більше про твою підтримку? Чому ти це робиш, адже ти з Великої Британії? 

Я жив в Україні з 2020 по 2022 рік. Я виїхав з України приблизно за тиждень до початку війни. Тому що, знову ж таки, ми очікували, що щось може статися.

Тож ти провів деякий аналіз. Ти побачив, що щось готується. 

Я також не бачився зі своєю сім'єю, яка жила в Англії, через COVID. Тож ми вирішили, що якщо є час повертатися до Англії, то це має бути зараз, тому що це збігається з тим, щоб моя дівчина не опинилася в такому становищі, та й я теж. Ми повернулися до Англії, і, на жаль, почалася війна, а її сім'я все ще перебуває в Україні. Ми повернулися у 2023 році. Ми сіли на літак до Польщі. Автобусом до України, ми зустрілися. Але так, я маю на увазі, що її сім'я в Україні. Вона українка. Ми прожили там два роки, і це свого роду здоровий глузд. У мене там родина. Чому мені не підтримати країну, у якій йде війна?

З твоєї точки зору, важливо, щоб західні кастери, аналітики, інтерв'юери показували, як підтримувати Україну під час цієї важкої війни.

Так, я думаю, що мені легко відкрито підтримувати Україну через мою історію з нею. Але я думаю, що з будь-якою з цих подій, це схоже на те, як працюють ЗМІ - відбувається подія, відбувається нова подія. О, тепер це популярно. Давайте тепер накладемо її на іншу, так? 

Для мене головне - просто нагадувати людям, що ці речі відбуваються, і продовжувати підтримувати Україну, тому що в якийсь момент вони переможуть. росію тоді, знаєте, виженуть назад у їхнє маленьке містечко, і ми знову опинимося в хорошій позиції. Але знову ж таки, я не можу зробити багато, але просто кивання головою, носіння значка може нагадати комусь, що Україна все ще перебуває у стані війни, що вони повинні перемогти у цій війні. Ми не можемо дозволити їм просто звести рахунки. Це так не працює. Це лише моя маленька частинка того, що я можу зробити.

Дякую тобі за це. 

Нема за що. 

Дякуємо за підтримку проєкту — нашим друзям з FAVBET, що активно підтримують кіберспорт та роблять його ближчим для українських фанатів.


ТОВ «БУКМЕКЕРСЬКА КОМПАНІЯ «ФАВБЕТ». Ліцензія на провадження діяльності з організації та проведення букмекерської діяльності від 28.12.2022, видана згідно з рішенням КРАІЛ № 433 від 13.12.2022 та Ліцензія на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор казино в мережі Інтернет від 20.04.2021, видана згідно з рішенням КРАІЛ № 137 від 05.04.2021, зі змінами.

УЧАСТЬ В АЗАРТНИХ ІГРАХ МОЖЕ ВИКЛИКАТИ ІГРОВУ ЗАЛЕЖНІСТЬ. ДОТРИМУЙТЕСЯ ПРАВИЛ (ПРИНЦИПІВ) ВІДПОВІДАЛЬНОЇ ГРИ.

Підписуйтеся на наш Telegram та Twitter, щоб бути в курсі останніх новин зі світу ігр і кіберспорту!

Останні новини

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Players —  це сучасне медіа про український та світовий кіберспорт. Про ігри, гравців та для гравців. 

Зроблено в Києві з ❤️
Для новин, колонок та подкастів — news@players.com.ua
Реклама та робота з партнерами — adv@players.com.ua

Антон Мазай (Видавець та Технічний Директор) — anton@players.com.ua
Олексій Харченко (Видавець та Головний Редактор) — alex@players.com.ua
Сергій Таран (Автор) — sergey@players.com.ua
© 2021-2024 Players. При використанні матеріалів сайту обов'язковою умовою є наявність гіперпосилання на сторінку розташування вихідної статті із зазначенням видання Players.