Сергій Таран

Гранати є одним із найважливіших аспектів в Counter-Strike. Одна кинута граната в правильний таймінг може вирішити долю раунду. Все, що вам потрібно зробити — це знати, як кидати гранату правильно і про це ми сьогодні розповімо в нашому новому гайді.

В CS2 є п’ять видів гранат:

  • Димова
  • Світлошумова
  • Осколкова
  • Коктейль Молотова/Запальна
  • Декой

Під час матчу гравці можуть мати чотири гранати, але дві однакові одночасно – тільки світлошумову, решту можна купити тільки по одній штуці. Звісно в CS2 вам після того, як ви використаєте, наприклад, наявний у вас смок, то тімейт може дропнути вам свій, або ви можете підібрати у вбитого ворога.   

Зараз ми детальніше розберемо всі типи гранат та як їх використовувати.

Димова граната (смок)

Більшість гравців вважає, що в CS2 ключовою гранатою є димова, яка коштує $300. Коли ви її кидаєте, граната активується тільки після приземлення та утворює димову завісу, яка триває 18 секунд.

Смок використовують для створення димової стіни для перетину певних локацій, що може зробити ваше переміщення непомітним, так як ворог не знає пройшли ви там чи ні. Також входити в смок є небезпечним, так як гравця в смоку можуть помітити раніше. Але дим можна розвіяти, кинувши в нього осколкову гранату, тоді він на короткий період зникає.

Ще димову гранату можна кинути на полум’я від запальної гранати, що потушить вогонь. Також під час розмінування бомби, можна накинути на неї смок, якщо є живий суперник, це може убезпечити дефьюз.

Світлошумова (флешка)

Наступна граната, про яку ми поговоримо – це флеш-граната або флеш. Важливо усвідомити, що флешка – найбільш командна граната в Counter-Strike, адже вона може стати вирішальним фактором у раунді, якщо ви кинете її правильно.

Світлошумова граната коштує в грі $200, вона єдина, яку ви можете купити в двох екземплярах за один раунд. Механізм роботи флешки досить простий – якщо ви дивитеся на спалах, коли він вибухне, то осліпнете на декілька секунд, це залежить від того, наскільки близько ви знаходитесь. Якщо вам вдасться відвернутися, то ви не осліпнете.  Але її треба використовувати обережно, бо так ви можете осліпити своїх тімейтів.

Флешку використовують коли потрібно вийти на певну точку на мапі. Якщо суперник її бачить, то йому доводиться відвертатися, що дає вам можливість вбити його без отримання шкоди. Або противник може бути осліпленим, що дає вам ще більше шансів зробити кіл.

Також можна одночасно накидати велику кількість флешок, часто це робиться при виході на плент, щоб у противників не було можливості впевнено прийняти вихід.

За захист світлошумові гранати використовують для перевірки позицій на мапі, для зупинки виходу атаки на плент, або під час ретейку.

Запальна граната (Молотов)

Далі ми розповімо про запальну гранату, або як вона називається за сторону захисту – Коктейль Молотова. Після кидка цієї гранати з’являється вогонь, який наносить шкоду всім, хто в ньому стоїть. Кожна секунда перебування всередині вогню збільшує отриману шкоду.

Вогонь зникає приблизно через 7 секунд. Важливо пам’ятати, що Коктейль Молотова має перевагу, він покриває більшу площу горіння та наносить більше шкоди. Ще важливий момент, що більше шкоди від полум’я ви отримуєте не відразу, а після того, як граната «розгорілася».

Для захисту ціна на запальну гранату складає $500, хоча до травневого оновлення вона коштувала всі $600. Гравці за сторону Т можуть купити коктейль Молотова всього за $400. Це є доволі великою проблемою сучасної економіки в CS2, про що нам в недавньому ексклюзивному інтерв’ю розповів гравець FaZe – ropz.

Запальна граната чудово підходить для того, щоб перекрити рух по певній ділянці мапи на деякий час. Також Молотов можна кинути, щоб вигнати противника з позиції. Ще його часто кидають на бомбу на останньому таймінгу, щоб не було ніндзя-дефьюзу. Звісно треба пам’ятати, що вогонь можна погасити смоком.

Осколкова граната (HE)

Осколкові гранати утворюють гучний вибух та наносять помітну шкоду всім гравцям, які знаходяться поруч. Ця граната коштує $300. HE може нанести максимум 57 одиниць шкоди гравцю, який в броні і якщо вона вибухнула в нього під ногами. Якщо гравець без броні, то в такому випадку він може отримати до 97 одиниць шкоди.

Зараз осколкові гранати часто використовують для розвіювання димів, щоб перевірити наявність ворога в них/за ними. Також якщо скоординувати одночасний кидок з тімейтом в певну позицію в правильний таймінг, то можна сильно надамажити ворогів, або взагалі вбити їх. До прикладу, на Inferno часто атака кидає декілька HE одночасно на цемент, щоб вибити звідти противника.  

Декой

Декой є не надто корисною гранатою серед всіх, що є в CS2 . Вона коштує всього 50 доларів. Після кидка вона імітує звук вибуху протягом 15 секунд, після чого відбувається вибух, яким вона може нанести до 5 одиниць шкоди.

Дану гранату можна використовувати, щоб прикрити звук початку дефьюзу. Також треба врахувати, що декой схожа на флешку, і кинувши її можна змусити ворога відвернутися, що дасть вам перевагу при виході на нього. 

Тренування гранат 

В CS:GO щоб практикувати кидання гранат треба було зайти на мапу з ботами, видалити їх та прописати ряд команд і тільки після цього почати тренування. В CS2 розробники значно спростили цей процес для гравців.

Щоб створити тренувальну мапу в CS2 потрібно в головному меню натиснути «Грати» і після цього зверху обрати «Тренування». Потім необхідно обрати мапу та увімкнути допоміжні функції, які розташовані зверху зліва.

Ще варто відмітити, що розробники додали можливість бачити куди прилетить граната, якщо ми кинемо в те місце, куди наведений ваш приціл. Також буде видно весь процесс польоту гранати.

Але навіть при такому функціоналі тренувальних мап CS2 рекомендується використати декілька консольних команд. Для більш швидкого переміщення по мапі треба додати на це бінд, для цього потрібно прописати такі команди:

  1. sv_cheats 1 – дозволяє використовувати консольні чити на локальному сервері.
  2. bind "зручна клавіша" "noclip" – дозволяє літати по карті.

Також є бінд на швидке видалення диму, щоб не чекати поки завершиться час роботи гранати.

  • bind "зручна клавіша" "ent_fire smokegrenade_projectile kill; stopsound"

Також, щоб швидше освоїти гранати в CS2, рекомендується налаштувати для кожної свою кнопку. В меню налаштувань CS2 у розділі «Клавіатура/Миша» ви можете позначити клавіші для кожного типу гранати. Ви також можете використовувати консольні команди для прив’язки:

  • bind "зручна клавіша" "use weapon_flashbang" — бінд для флешки
  • bind "зручна клавіша" "use weapon_smokegrenade" — бінд для смока
  • bind "зручна клавіша" "use weapon_hegrenade" — бінд для HE
  • bind "зручна клавіша" "use weapon_molotov;use weapon_incgrenade" — бінд для молотова
  • bind "зручна клавіша" "use weapon_decoy" — декой

Ми сподіваємося, що цей гайд допоміг вам краще зрозуміти роботу гранат в CS2 та вдосконалити вашу гру. 

Інші корисні гайди для CS2 від Players:

Проект вийшов за підтримки Lorgar — міжнародний бренд ігрових аксесуарів для геймерів та стрімерів, покликаних вивести ваш ігровий досвід на новий рівень. Місія бренду — надати кожному геймеру живі та захоплюючі емоції від гри на високоякісних пристроях, натхненних запитами найкращих геймерів. 

Lorgar успішно вийшов на ринок у 2022 році. Продуктове портфоліо включає товари для вибагливих геймерів, стримерів та контент-кріейторів. Ознайомитись з асортиментом можна за посиланнями: lorgar.ua.  

Бренд Lorgar належить ASBISc Enterprises Plc., одному з провідних дистриб’юторів ІТ-продуктів на ринках EMEA. Також вони є виробниками ігрових мишок.

Теми:
Підписуйтеся на наш Telegram та Twitter, щоб бути в курсі останніх новин зі світу ігр і кіберспорту!

Останні новини

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Players —  це сучасне медіа про український та світовий кіберспорт. Про ігри, гравців та для гравців. 

Зроблено в Києві з ❤️
Для новин, колонок та подкастів — news@players.com.ua
Реклама та робота з партнерами — adv@players.com.ua

Антон Мазай (Видавець та Технічний Директор) — anton@players.com.ua
Олексій Харченко (Видавець та Головний Редактор) — alex@players.com.ua
Сергій Таран (Автор) — sergey@players.com.ua
© 2021-2024 Players. При використанні матеріалів сайту обов'язковою умовою є наявність гіперпосилання на сторінку розташування вихідної статті із зазначенням видання Players.