Олексій Харченко

Ми поговорили з B1ad3 про підготовку і перемогу на мейджорі, пік форми, його систему і бачення СS, ролі гравців в цьому ростері і "олдскульний підхід" до гри в Aleksib. 

Редакція Players дуже вдячна українській кіберспортивній організації NAVI за допомогу в організації цього інтерв'ю і пану Андрію за його час. 

Андрій, вітаю і дуже дякую за те, що ви знайшли час поспілкуватися з Players і розповісти більш детально про виступ NAVI на мейджорі. Ви казали, якщо не помиляюсь в інтерв'ю HLTV, що задача мінімум у вас була пройти в плей-оф стадію, але ви виграли цей мейджор. Коли ви зрозуміли, що можете перемогти? В півфіналі ви зрозуміли, що команда може взяти кубок? 

Задача мінімум була топ-4. Це була така мінімум ціль для мене, бо ще десь в листопаді чи навіть в грудні, коли ми грали турнір, мені був зрозумілий потенціал на мейджорі, який він може бути. І після кількох буткемпів я зрозумів, що в нас є можливість, якщо зробити все правильно, бути в топ-4. Звісно, треба мати правильну сітку, бо якщо ти попадеш на переможця, то можна вилетіти і в чвертьфіналі. А з точки зору, коли ми зрозуміли, я б сказав, що ми дуже реалістично оцінюємо свої шанси завжди, є багато досвіду в цілому. І, наприклад, я знаю, що можна виграти будь-який матч. Все залежить від обставин, від багатьох обставин. Як гравці адаптуються, чи нервує суперник чи ні, чи він грає в досконалий СS і так далі. 

Коли ми отримали бразильців paiN у вирішальному матчі за плей-оф, я подивився, що якщо ми виграємо, то у нас може бути сітка до фіналу, бо обидва суперника вже були обіграні кілька разів, і G2, і Eternal Fire. Ти вже уявляєш собі, що є така можливість бути в фіналі мейджору. Я не можу сказати, що ми боїмося, чи ми не готові були грати в плей-оф зі Spirit чи Vitality, просто ти розумієш, що шансів набагато більше, бо ти вже перемагав своїх суперників, але це факт, що в плей-оф стадії гра інша. Тобто якщо ти грав в студії з одним суперником - це один матч, а в плей-оффі на сцені - це зовсім інший матч. Там дуже багато деталей, які змінюються. 

Ми не думали про те, коли ми можемо виграти, ми знали, що треба підходити до кожного матчу окремо і не думати взагалі про перемогу на мейджорі. Ти просто крок за кроком йдеш по цій стежці і фокусуєшся на максимумі від себе, зробити все по всім параметрам, якомога краще. І в фіналі ми вже просто знали, що це МР-12, що не було жодного тиску. 

Ми не боялися програти, розуміли, що це наш шанс. Якщо ми його реалізуємо, то ми можемо виграти мейджор. Ми нічого не втрачаємо, якщо ми просто спробуємо. 

Зараз в ком'юніті є один мем, я думаю, ви в курсі. Є такий мем, що B1ad3 вибирає таку тактику, щоб потім пройти по нижній сітці і взяти турнір. Відповідаючи на перше питання, ви підтвердили, що дуже важливу роль грає та сітка, в яку попадає команда. 

Ну не знаю, турніри, які ми вигравали раніше з зірковим складом NAVI, там у нас завжди була дуже сильна сітка. 

І в цьому складі ми не багато чого вигравали. Були один раз фіналі EPL з s1mple. Я не дуже пам'ятаю сітку, але мабуть там були Eternal Fire, Monte і мабуть MOUZ.  Це питання філософське.  

Коли Eternal Fire проходять в плей-оф, то багато хто ставить на них, що вони переможуть, а коли вони нам програють, то всі думають, що це якась халявна сітка. Це подвійні стандарти. І G2, якщо вони перемагають MOUZ, котрі вийшли з рахунком 3-0, багато хто на них ставлять, що вони можуть бути в фіналі, можуть взагалі виграти турнір.  

Але якщо G2 виграють у MOUZ, то можливо MOUZ не достойні півфіналу, бо сітка-сіткою, але мені здається, що в півфінал потрапляють ті, хто заслуговує там грати і фінал також. Ми ж не повинні грати в першому турі зі Spirit, другому з Vitality, а в третьому – з FaZe. Це якісь мрії дуже суворих критиків чи супер-експертів, це повинна бути якась “ідеальна сітка”.  

Ви сказали, що не було тиску. В той же час, коли ми працювали на мейджорі було видно, що деякі гравці були сфокусовані, а з іншого боку трошки нервували. Тому що це фінал і сцена, де багато людей. Ви не відчували тиску в контексті самої команди? Чи все ж таки були гравці, які за рахунок браку досвіду гри на сцені, могли трошки нервувати в цій ситуації? 

Ні, якщо говорити про повноцінний і реальний тиск, а не ілюзорний, про який люди кажуть, то цього тиску не було. Можливо тиск був на команду FaZe, чи коли ми були фаворитами з NAVI, це зовсім інший тиск. Цього тиску не відчувалося навіть і краплі. Ми просто грали і знали, що ми можемо перемогти і Eternal Fire, і G2. Ми знали, що у нас великі шанси, було хороше мап-вето і в фіналі також було дуже хороше вето. 

Як ви оцінюєте адаптацію w0nderful? Чи гідно він замінив s1mple? Ми спілкувалися з Алексі, він сказав, що з цим гравцем команда провела вже декілька буткемпів, пішла синергія. Як ви, як головний тренер NAVI, оцінюєте адаптацію Ігоря в команді? 

Я взагалі не порівнюю його з s1mple. Я вважаю, що це не актуальне питання, якщо порівнювати його з s1mple. Я часто чую це питання, а саме порівняння s1mple з w0nderful. Взагалі порівняння гравців абсурдне - цього не треба ніколи робити. Кожен гравець має свої здібності, свої властивості і інші характеристики у всьому. Гравець, як окремий елемент, він завжди буде мати вплив, впливати на ситуації на мапі, на всі процеси по-іншому. 

Кого б ви не поставили - сильного та Tier-1 гравця замінили іншим, це не має значення. Тому зовсім їх не порівнюємо, це зовсім два різних гравці. Якщо говорити про адаптування w0nderful, ми виграли мейджор, думаю це непогано. 

Тобто ви як головний тренер задоволені усіма гравцями і Ігорем, тому що він демонстрував реально круту статистику і гру на мейджорі? 

Так, я задоволений, бо ми стрибнули, можна сказати, трошки вище своєї голови. Завжди є шанс виграти - це правило номер один. Не важливо, як ти готувався, як приїхав, завжди є шанс виграти матч. Я б сказав, що це був сюрприз, бо ми грали багато праків з FaZe, деякі ми вигравали.  

Якщо брати нашу перемогу, вона дає великий буст гравцям. Якщо брати шлях розвитку кожного гравця, адаптування, систему, ця перемога дуже важлива для майбутнього прогресу. Бо мені здається, рівень впевненості в собі може бути зовсім інший. 

Навіть можна сказати, що оцінка самого себе може бути зовсім інша. Тут є така тонка грань, бо можна бути занадто впевненим, але все одно це перемога. Така перемога набагато краще ніж будь-яке інше місце, четверте, восьме і так далі. 

Наприклад, взяти Ігора, він ще молодий гравець. На такому етапі мати такий успіх... Це його перший LAN трофей - і одразу мейджор. Він не закінчує свою кар'єру, а продовжує її з цим трофеем, в цьому статусі - це дуже великий привілей, мені здається. І тому його розвиток тепер може піти в зовсім іншому напрямку. Бо він не хоче бути кимось іншим, не намагається себе в чомусь переконати. Він це знає, він вже виграв. 

Він був найкращим у той день в команді, але все одно, тобі не треба намагатися знайти якісь відповіді в голові. Ти вже знаєш, що це факт. Ми перемогли і це знання безцінне. І так можна сказати про будь-якого гравця. Тобто кожному гравцю ця перемога може дати дуже важливу впевненість в собі. 

Алексі, з точки зору IGL, Валерій, з точки зору того, що він на голову вищий інших гравців в команді по знанням, досвіду і так далі. Якщо раніше у нього були якісь сумніви щодо команди, то зараз він розуміє, як все може скластися, якщо додати зусиль, якщо активуватися в необхідний момент. І якщо ми беремо досвід кожного гравця, його розвиток, і додаємо цю перемогу, то це перетворюється на дуже великий буст для гравця. Для молодого гравця це одна ситуація. Для Валерія - це дуже велике досягнення - виграти мейджор з зовсім іншим складом, в інтернаціональній команді, англійською мовою. Можна уявити його навички, його можливості і яка в нього може бути зараз впевненість в собі, бо він вже щось зробив в конкретному матчі, на конкретній мапі, і він знає як це працює з точки зору майндсету. 

Майндсет був дуже важливим фактором в гранд-фіналі. Так само можна сказати про jL, який дійсно прийшов з Tier-2/3 команди і спромігся стати MVP мейджору. Це не важливо, що він не рівня NiKo, Magisk чи ropz, це не має значення, він це зробив так, як він захотів, у нього свій шлях. 

Я знаю, що в нього небагато знань про гру, але він дуже швидко вчиться, і в нього все одно є щось інше, чого немає у інших гравців. І зараз, якщо він продовжить розвиватися в правильному напрямку і більше збагачувати свої знання в CS2 на дуже глибокому рівні, то з нього теж може бути дуже цікавий гравець у майбутньому. 

Для кожного гравця ця перемога - це нереальний привілей. 

І так само кажучи про Міхая, якого всі критикують. Ти виграєш, тебе критикують, думаєш, окей, якщо я виграв отак, я можу навіть розслабитися, не мати жодного тиску і навіть додати ще щось і бути ще кращим, адже очевидно, що це не пік його перформансу, це точно. Одна проблема, коли ти програєш, ти так граєш і розумієш, що ти, можливо, причина поразки, хоча це не так. Це в твоїй голові. В той же час, коли ти виграєш - на тебе немає жодного тиску, тому ти можеш прийти і спробувати ще раз. 

Це дуже важлива подія для розвитку цього складу. Бо цей склад далекий від свого піку. Ми тільки на 30-40% нашого потенційного шляху.  

В кінці минулого року у Копенгагені ми брали інтерв’ю у Урсули Клімчак. Вона тоді сказала, що вважає, що пік ростеру буде десь на початку року. Тобто ви ще бачите можливості для зростання? 

Вона це казала, бо ми з нею проговорили це питання, і я сказав, що на мейджорі у нас може бути дуже пікова форма. Це важливий момент, оскільки дехто писав саме про пік потенціалу цього складу.  

Мені здається у складу немає піку потенціалу. Або ти припиняєш розвиток, або ти в постійному розвитку. Є два варіанти. Якщо подивитися на FaZe, у них було 6-7 фіналів підряд. Тобто або вони зараз продовжують розвиватися і стають кращими, або вони припиняють свій розвиток. 

Пік – це постійний процес, його немає, і ти його не досягаєш. Є пік форми. Коли ми спілкувалися з Урсулою і дивилися на розклад, я сказав, що попереду два буткемпа і на мейджорі буде пікова форма цього ростеру. З точки зору того, що ми зможемо мати якісь вже заготовки по мапам, знання вийдуть на той рівень, який нам потрібен, щоб змагатися з Tier-1 командами. 

Це якраз був березень-квітень. Але там річ йшла тільки про пікову форму, а не потенціал. А потенціал, як я сказав, він десь на горизонті. Якщо дивитися на FaZe, G2, Vitality, то в них хоча б три гравці з кожного складу, а інколи навіть четверо пройшли дуже довгий шлях разом. Цей ростер NAVI почав свій шлях влітку, на початку сезону. 

Мені здається, це був липень чи серпень. Це були люди, які прийшли з різних бекграундів. На той момент пара гравців, яка грала разом, була s1mple і b1t. І все. 

Вони не грали так багато разом, як грали всі склади із топ-3, топ-7 рейтингу зараз. Можна взяти будь-яку команду, навіть Mouz. Це дуже важливий момент, тому я кажу, що потенціал цього складу ще тільки починає свій шлях, бо вони ще настільки багато грають разом в команді. І це очевидно, що якщо вони будуть грати більше з максимальною віддачею, вони 100% будуть грати ще краще. 

Які б ви виділили головні риси Алексі як капітана, і в той же час чи очікували ви, що саме jL стане MVP і буде лідером команди? Тобто вийшла цікава ситуація, коли Алексі - це лідер і капітан, і так само jL став лідером команди.  

Юстінас дуже допомагає з точки зору моралі. Він може підбадьорити. Я б не сказав, що він лідер команди, він більше як опора команди. Від нього ніхто не потребує бути лідером, він намагається їм бути, але також він намагається допомагати команді бути опорою у скрутні моменти. 

Ні, я не очікував того, що він буде MVP, я взагалі побачив це десь в півфіналі, що він в топ-5 чи топ-8 гравців, які претендують на MVP. 

Я бачив гарні ігри від нього, але було і багато ігор з помилками. Ніхто не знає, як він себе проявить. У нас не тільки він грає, у нас буває, що може включитися і Валерій, і Ігор, інколи і Міхай, хоча в нього складна роль, але він робить дуже важливі кіли на мапі та муви. Це дуже важливо для перемоги в раунді. 

Щодо Алексі - він більший лідер, це точно. Його плюси, як і в будь-якого IGL, що у нього є тактичне мислення, і це важливо. Як я казав у іншому інтерв'ю, мені здається, що у нього все ще попереду. Коли ми взяли його, на мій погляд він був не Tier-1 IGL. 

В контексті його форми?  

Ні, зараз у нього дуже великий прогрес, це факт, але він все ще рухається вперед. Це не так, що він вже на піку свого потенціалу, як ми казали про потенціал до цього. Подібно до того, яким він прийшов до NAVI, і яким він є зараз - це дуже велика різниця. Коли він прийшов до нас, він змінив дуже багато команд. Якщо ти міняєш багато команд, не важливо, хто в цьому винен, але в цьому є якась закономірність, правильно? Чомусь це трапляється. 

Мені здається, що те, як він бачив Counter Strike - це був трошечки олдскул. Бо ми в NAVI почали грати 2020/21-й вже в інший Counter Strike з точки зору координації, мети і всього іншого, як система працює. Я намагався весь цей час його інтегрувати в нашу систему, бо якщо просто казати йому що робити, це дуже важко, бо він не молодий гравець - у нього вже сформований мозок і система мислення в тому форматі, як він захотів, як сам себе сформував.  

Нам це не дуже підходило з точки зору нашої системи. Ми крок за кроком, турнір за турніром, намагалися його змінювати, коректувати, бо в нього було дуже багато мікроменеджменту над гравцями. І ми це прибирали кожного разу все більше, більше і більше. Кожного разу, коли це траплялося, ми робили рев'ю з аудіо, відео. Вислуховували думку Алексі і гравців на цю тему, брали успішні приклади в минулому складі, просто навіть моменти з інших Tier-1 команд. Ось так крок за кроком ми рухаємося в потрібному нам напрямку. 

Зараз це вже набагато краще, ніж було, це 100%, але нам все одно треба над цим працювати. Бо в нашій системі, як я це бачу, ми повинні мати можливість, щоб гравці в 10 з 10 випадків мали можливість прийняти рішення самостійно. За дуже маленький час, за секунду. Бо якщо в нього буде якийсь запит і потрібна ця відповідь, це змінює систему повністю. Вона буде руйнуватися з середини. Тому зараз не все ідеально, але ми рухаємося в потрібному напрямку. 

Цікавий момент прозвучав з точки зору стратегії і бачення гри. Тобто ми можемо сказати, що ви хочете зробити з гравців лідерів на своїх позиціях, які можуть робити муви, коли, вигравати мікромоменти і допомагати команді в залежності від того, що потрібно? 

Ми хочемо зараз зробити, і на це головний акцент, щоб Міхай був повноцінним другим голосом в команді. Тоді система буде повноцінною і ефективною. І цим ми будемо займатися перед Мальтою. А з точки лідера кожного гравця? Ні, там дуже комплексна система, там є свої протоколи і так далі. І ніхто не каже про те, що гравець може сказати, “Rush B” або “всі до мене, швидко виходимо”. 

Ні, ми розбираємо конкретні ситуації, протоколи. Просто для цієї системи потрібно, що б гравець міг зробити правильне рішення. Навіть самостійно. Інколи йому для цього не потрібні інші гравці. Інколи треба один, два або навіть три, а інколи він може самостійно щось зробити. 

Бувають різні ситуації, тому головна фіча в незалежності. Але це дуже підступне бачення, бо хтось може це послухати і не так інтегрувати в свою систему. Повинен бути правильний дизайн усього. Це не просто якась формула. Якщо ти просто береш формулу - то гравець може сильно начудити. 

Головне, що б команда була як один організм на мапі і всі зміни на цій мапі були поєднані, що б команда як один організм відчувала ці зміни. Ось і все. 

Яку систему будує B1ad3 в NAVI? Як проходить підготовка до матчу, скільки часу ви витрачаєте на підготовку? 

У минулого ростеру NAVI підготовка займала 2-3 години до матчу. В день матчу ми командою витрачали 2-3 години, щоб розібратися, підготуватись. Це була повністю теорія, скажімо так. 

У цьому складі трошки більше, але це було тому, що ми відчували, що це потрібно, бо цей склад не має такого досвіду, який був у минулого ростеру. Тому конкретно на цьому турнірі ми додали теорії кожен день. У нас була дуже-дуже інтенсивна підготовка. 

Наприклад, у нас було два матчі. Ми робили дві години підготовки, потім перерву годину і ще дві години готувалися. Тобто чотири години загалом. 

А скільки ви персонально разом з аналітиком NAVI готуєтесь до самого матчу? 

У аналітика є конкретні задачі і він їх повинен виконати.   

Перед теорією? 

Ні, він готується до суперника, в нього вже є шаблони, що треба робити. І він просто готує ці шаблони. Ці шаблони можуть бути оновлені кожного разу, мовляв, давайте додамо щось із цього, цього і цього. Він готує ці шаблони, необхідну нам інформацію, для того, щоб ми могли побудувати план на гру.  

Ми з вами спілкувалися на IEM Katowice 2023. Тоді ви серед усіх молодих талантів з системи NAVI ви назвали froz1k. Звісно, ми не кажемо про зміну поточного ростеру, але кого з молодих талантів NAVI ви могли би відмітити зараз? 

Я тільки чув про цього гравця, але не аналізував його. Аміран (Аміран Рехвіашвілі, керівник кіберспортивного напрямку NAVI - ред.) мені казав, що fr0zik крутий гравець в майбутньому з точки зору його механік, як він рухається, як він відчуває гру і навіть мислення, але я ще не мав змоги його глибоко проаналізувати. Для цього потрібно провести час з ним на тренуванні, подивитися як він виконує конкретні задачі, які він робить помилки, з ним поспілкуватися. Також 100% це буде тиск на нього, він буде нервувати. Це займає час, треба дивитися на дистанції. 

Наприклад, я один раз розпишу заняття, треба через два місяці порівняти ці зустрічі. У нас зараз в команді вистачає своїх “фрозіків”. Порівнюючи з минулим складом у нас не такі досвідчені гравці і ми витрачаємо дуже багато часу на цей ростер, немає додаткового часу. Для цього у нас є два інших склади, два тренери, там йде свій розвиток. В перспективі ми плануємо робити так, щоб у нас були декілька мап, коли ми тренуємось з цими складами. Це те, що ми плануємо інтегрувати. 

Ви маєте на увазі декілька мап, що б тренуватися з молодими гравцями NAVI? 

Так, ростер проти ростеру. Наприклад, одну мапу в день, якщо у них буде вільний час. Бо в них свій розклад, багато хто ходить ще до школи, мені здається. 

Ви сказали про те, що у Алексі був “олдскульний підхід” до Counter-Strike, в той же час ви сказали, що ви почали процес і перехід до вашої системи раніше. Чи могли б ви озвучити, яке у вас бачення CS сьогодення і майбутнього? 

Я думаю, на запитання про бачення я відповів 100% до цього.  

“Олдскульний підхід” – це, звісно, з моєї точки зору. Це не якась об'єктивна істина. Я вже пояснив, що є така річ, як IGL, котрий координує повністю всіх гравців. 

Наприклад, я був теж таким IGL’ом, який це робив. Але я це робив, бо була така необхідність. Це не тому, що я мав якийсь інший варіант, скажімо так. І те, як ми грали ще з 2020-21 років, з NAVI ми повністю змінили систему, навіть коли я прийшов на посаду тренера. Спочатку я був у Gambit, там я провів короткий період часу, отримав свій досвід. Я щось спробував втілювати там і отримав дуже цінний досвід. 

З цим прийшов до NAVI і почав вибудовувати нову систему. Не ту систему, де IGL повинен сповна координувати усіма гравцями. Звісно, це треба розбирати в деталях, бо багато хто грає так, що він на фрізтаймі, якщо скажуть, “робимо це, потім займемо якісь зони, тепер йдемо сюди, тепер сюди”. 

Це залежить від команди, від IGL і так далі, але “олдскульний варіант” був завжди такий, що є якась частина раундів, коли команда на мапі робить дефолт. Дефолт організує контроль мапи, а з цього контролю мапи IGL розуміє куди рухатися далі. Це дуже стародавній варіант. 

Але не треба забувати, що є така штука, як скрипти, і вони існували ще і коли я був IGL. Ти можеш просто на фрізтаймі сказати скрипт, і кожен буде знати, що робити. Тобі більш частіше за все навіть не треба буде нічого коригувати, бо це вже запрограмовані гравці. Проблема в тому, що робити цей скрипт треба з дуже продуманим дизайном. Усі деталі мають бути враховані. Я не маю нічого погано проти скриптів, якщо вони сучасні і дуже гарно і продумано побудовані. 

Частіше за все є дві форми управління. Чи ми граємо через дефолт, контролюємо мапу, потім щось скаже капітан і можна робити в першій стадії, наприклад, якісь скрипти. 

Це досить поверхнево. Зрозуміло, що є якісь деталі, у кожної команді є більш розвинута сторона.  

Я бачу, що це досі існує. Коли Алексі прийшов, то в нього було багато таких моментів, де він намагався так координувати процеси. Це нормально, бо він з іншої системи, він з іншого бекграунду, він себе сформував таким чином і він не повинен автоматично одразу змінитися. На це потрібен час. Але ми будуємо нашу систему NAVI і рано чи пізно він просто повністю інтегрується у систему і все буде супер.  

Для цього потрібно ще, що б Міхай дуже чітко розвивався в своїй ролі також, і він був постійним, стабільним другим голосом у команді. 

Чи є у головного тренера NAVI улюблені тренери, якими ви надихаєтесь? Можливо тренери з великого спорту?  

Взагалі ні, але я знаю, що це часта практика. Багато хто дивиться документальні фільми про футбол, про супертопових тренерів, як Гвардіола, Моурінью. Але я не маю багато часу слідкувати за цим, плюс якісь базові речі ти розумієш зі свого досвіду. 

Звичайно, я постійно бачу цитати, кліпи на цю тему. Я вбираю це як губка і щось запам'ятовую. Взагалі в СS мені здається, головним тренером був і є zonic, бо в нього, якщо не помиляюсь, п'ять перемог на мейджорах. Вони з Astralis зробили неймовірне, вони повністю змінили Counter-Strike, коли почали грати систему. Cаме ідея зробити систему у мене з'явилася після Astralis.  

Якщо подивитися на турнірний календар на 2025 рік, все більше турнірних операторів анонсують нові турніри. Чи вважаєте ви, що він перевантажений? Чи будете ви віддавати перевагу якимось конкретним турнірам?  

Чесно, зовсім про це ще не думав, і я не впевнений, що зараз є чіткий графік. Так, анонсовано багато турнірів, але все одно треба дочекатися, щоб була інформація про сам турнір, про призові, локації, проміжок часу, логістику, дати. Тоді ми будемо дивитися весь розклад на рік і я зможу дати відповідь на це питання. Можу сказати, що ми точно будемо віддавати перевагу збалансованому графіку. Це була ціль, напевно, номер один, коли я прийшов до NAVI спортивним директором, а потім і тренером. Бо я вже бачив приклади до цього, що команди або гравці, грають не дуже добре, і в них падає рівень якості навіть, коли вони грають забагато турнірів. 

Тому ми з першого дня вже одразу зробили ідеальний формат, що якщо ти хочеш виграти турнір, тобі потрібна правильна підготовка до цього турніру. Не тільки тренування в Counter Strike, а також ще й ментальне здоров'я. Тому ми будемо віддавати перевагу цьому, щоб графік був дуже збалансований і був час для того, щоб відновити сили усім гравцям у всіх напрямках. 

Мені здається, що повинно бути мінімум три тижні між турнірами. Виходить 6-7 днів на відпочинок і десь два тижні на підготовку. 

З'явилися чутки, що можливо будуть відмінені RMR. Як ви ставитесь до цієї інформації? 

Для цього потрібно подивитися спочатку на формати, які вони пропонують. Якщо не буде RMR, що буде замість нього? Valve Ranking? Тобто, напряму будуть давати слоти вже на opening і elimination stage? Тобто люди будуть отримувати капсули завдяки рейтингу? 

Треба тоді дивитися, щоб цей рейтинг був дуже-дуже об'єктивний. Це найголовніше. 

Взагалі, мені здається, це можна зробити. Раніше теж так було, коли було анонсовано багато турнірів, наприклад IEM і потім цей турнір просто ставав minor. Це мені більше подобається, коли є RMR через рейтинг і на RMR визначали через швейцарську систему. 

Я думаю треба змінити Bo1 на Bo3, бо МР-12 це дозволяє зробити. Усі тури в швейцарці можна зробити bo3, зробити RMR на LAN і цей турнір буде дуже цікавим.

Підписуйтеся на наш Telegram та Twitter, щоб бути в курсі останніх новин зі світу ігр і кіберспорту!

Останні новини

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Players —  це сучасне медіа про український та світовий кіберспорт. Про ігри, гравців та для гравців. 

Зроблено в Києві з ❤️
Для новин, колонок та подкастів — news@players.com.ua
Реклама та робота з партнерами — adv@players.com.ua

Антон Мазай (Видавець та Технічний Директор) — anton@players.com.ua
Олексій Харченко (Видавець та Головний Редактор) — alex@players.com.ua
Сергій Таран (Автор) — sergey@players.com.ua
© 2021-2024 Players. При використанні матеріалів сайту обов'язковою умовою є наявність гіперпосилання на сторінку розташування вихідної статті із зазначенням видання Players.