Війна в Україні призвела до різкого зростання українського сегменту трансляцій на стрімінговій платформі Twitch. Кількість каналів зросла у п`ять разів, а кількість унікальних авторизованих глядачів вже майже становить мільйон людей за квартал. Про це розповів Product Manager сервісу Streams Charts Назар Бабенко під час виступу на конференції iForum у Києві.
До повномасштабного вторгнення кількість унікальних авторизованих глядачів на всіх українськомовних трансляціях Twitch ледь сягала 100 тисяч осіб за квартал. Водночас кількість українськомовних каналів варіювалася від 3 до 3,5 тисяч. Після 24 лютого ці цифри зросли у 3-5 разів. За підсумками другого кварталу 2022 року кількість унікальних українськомовних каналів на платформі перевищила 8,5 тис. У період із квітня по червень вони залучили 540 тисяч унікальних глядачів. Упродовж наступного року ці цифри зросли ще більше. Наразі кількість унікальних українськомовних глядачів Twitch наближається до позначки у мільйон людей на квартал.
Чому відбувся такий різкий зріст показників? По-перше, самі глядачі з України, які раніше дивилися російських стрімерів, стали свідомо віддавати перевагу саме українськомовному контенту. Насамперед це стосується кіберспортивних трансляцій, які набирали та продовжують набирати від 35% до 45% від загального обсягу годин перегляду всього українськомовного контенту на Twitch. Справедливим буде сказати, що кількість українськомовних глядачів Twitch зросла не тому, що на платформу прийшли нові користувачі з України, а тому що люди буквально перейшли з інших мов на українськомовний контент.
З динамікою кількості каналів ситуація інша — після початку війни найбільше зростання в україномовному сегменті Twitch показали категорії Politics та Just Chatting. У той період побільшало розмовних трансляцій, на яких обговорювалися теми політики та війни. Одні люди запускали трансляції, щоб поділитися своїми емоціями та розповісти глядачам справжні історії про війну. Інші спробували себе у ролі стрімерів Twitch, намагаючись знайти альтернативне джерело доходу. У перші місяці війни в Україні була велика внутрішня міграція — багато хто втратив можливість навчатися та працювати, тому ці люди спробували свої сили у тому числі й у ролі стрімерів/блогерів.
Нагадаємо, популярність української мови на Twitch зросла вдесятеро за час війни.