Сергій Таран

У 2023 році Valve почала змінювати функціонування турнірної екосистеми Dota 2 і CS2. Нові правила від компанії вже дали свій результат і все більше турнірних операторів почали заходити в їх дисципліни. 

Dota 2 краще без DPC

У вересні 2023 року Valve оголосила, що відмовляється від використання DPC-системи в кіберспортивній екосистемі Dota 2 з 2024 року, яка слугувала кваліфікацією на The International. Тепер частина команд потрапить на TI через пряме запрошення, а решта завдяки регіональним кваліфікаціям.

Як відзначав CEO NAVI Євген Золотарьов, що при DPC-системі команда грала сім матчів на півроку в онлайні і майже не було ніяких джерел монетизації, окрім як призових на TI. Тому в цій дисципліні були жахливі умови для побудови ефективної бізнес-моделі. 

При цьому великі чемпіонати від інших ТО майже не проходили, окрім поодиноких ESL One і DreamLeague. Але можна згадати, що на The International 2023 призовий фонд ледь перетнув відмітку у $3 млн, а на Riyadh Masters 2023 розігрувалося $15 млн, що частково знецінило значення TI. 

Відміна DPC звільнила команди від необхідності постійно грати цю лігу протягом майже всього сезону. При цьому в турнірному календарі стало більше місця для турнірів від різних ТО. Так PGL анонсували проведення 8 турнірів з Dota 2 у 2024-2026 роках із загальним призовим фондом $8 млн.

Також продовжують проводити свої турніри ESL, які можна вважати кваліфікацією до Riyadh Masters 2024 в рамках Esports World Cup 2024, де варто очікувати чималий призовий фонд. І цілком ймовірно, що згодом ще більше ТО увійдуть в турнірну екосистему Dota 2. 

Звісно в Dota 2 залишається проблема великої кількості росіян. Ще варто відзначити, що різні російські БК починають організовувати свої турніри з Dota 2 з чималими призовими фондами. Про цю проблему ми писали окремий матеріал

CS2 та відміна партнерських ліг 

В післяковідний період тір-1 сцена тоді ще CS:GO, а зараз CS2, була поділена між ESL та BLAST. Всі топові команди були прив’язані до їх івентів і майже не брали участь в чемпіонатах від інших ТО. Виключенням були лише мейджори, які проводилися PGL та нечасті турніри від різних БК та казино, де могли виступити їх партнери. 

Але все змінив BLAST.tv Paris Major 2023. На цьому турнірі андердоги показали, що вони теж можуть змагатися з тір-1 командами на рівних і перемагати їх. Але проявляти себе на повну на крупних чемпіонатах їм заважає обмежена кількість місць для команд, які не є партнерами ТО. 

Вже в серпні 2023 року стало відомо, що компанія Valve забороняє партнерські ліги. Тепер для запрошення на турніри треба використовувати рейтингову систему Valve та відкриті кваліфікації. Але так як у ESL та BLAST були довгострокові угоди з клубами-партнерами, то нова система почне діяти з 2025 року.

Відміна партнерських ліг в CS дозволяє іншим турнірним операторам заходити в дисципліну. Тепер команди не будуть пов’язані з ТО угодами, які змушують їх віддавати пріоритет турнірам від конкретних компаній. 

PGL вже анонсували 11 турнірів з CS, які будуть проведені у 2025-2026 роках. Також на професійну сцену повернулася українська компанія StarLadder зі своїми івентами StarSeries і оголосила дати чотирьох сезонів, які пройдуть у 2025-2026 роках.

Вже став відомий попередній графік турнірів на 2025 рік, в якому враховані івенти від ESL, BLAST, PGL, StarLadder і мейджори. І він вже виглядає максимально перевантаженим, через що ТО будуть певним чином боротися, щоб їх турнір відвідав більш зірковий склад учасників. 

Ще варто згади, що календар не враховує турніри від таких ТО як: Roobet, Thunderpick, Elisa, EWC та інших. Вже з’явилася інформація, що Valve задумалися про відміну RMR-турнірів для кваліфікації на мейджор і будуть видавати прямі запрошення, все через перенасичення турнірного графіку на 2025-2026 роки. 

Також випливає проблема зацікавленості гладачів. Велика кількість турнірів може негативно впливати на перегляди чемпіонатів через перенасиченість ігор і фанати втратять цікавість до більшості івентів. 

Як ми бачимо, зміни, які започаткували Valve дійсно зацікавили різні компанії заходити в їх дисципліни. За цим варто очікувати зацікавленість більшої кількості організацій в підписанні складів з CS2 і Dota 2. Але чи дозволять ці реформи клубам побудувати стійку бізнес-модель, особливо в Dota, стане відомо лише з часом.

Теми:
Підписуйтеся на наш Telegram та Twitter, щоб бути в курсі останніх новин зі світу ігр і кіберспорту!

Останні новини

Коментарі

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Players —  це сучасне медіа про український та світовий кіберспорт. Про ігри, гравців та для гравців. 

Зроблено в Києві з ❤️
Для новин, колонок та подкастів — news@players.com.ua
Реклама та робота з партнерами — adv@players.com.ua

Антон Мазай (Видавець та Технічний Директор) — anton@players.com.ua
Олексій Харченко (Видавець та Головний Редактор) — alex@players.com.ua
Сергій Таран (Автор) — sergey@players.com.ua
© 2021-2024 Players. При використанні матеріалів сайту обов'язковою умовою є наявність гіперпосилання на сторінку розташування вихідної статті із зазначенням видання Players.